När lägger sig era barn? 4-6 år
Ni som har 4-6 åringar, vid vilken tid lägger sig era barn?
Ni som har 4-6 åringar, vid vilken tid lägger sig era barn?
Dottern är 6 år och lägger sig 18.30. Men nu när det blir sommar planerar jag att ändra sovrutinerna så att hon är uppe lite längre. Anledningen till att hon lägger sig så tidigt är för att vi går upp 6 på morgonen för att hinna till skola/jobb
Tiden står tidigare i tråden. (20:00)
Då fick jag frågan ålder.... Det var svaret här :) (5år, lägger sej samtidigt som storasyster 7 år)
Mina barn är 3 och 5. De lägger sig kl 19, ibland lyssnar stora på en cd-saga innan hon somnar men ofta är de trötta. På helgerna kan det ibland bli lite senare men oftast inte mer än en halvtimme, vi märker att de behöver sömn.
4,5. LÄgger sig på vardagar runt 20.00, ibland blir kl 20.30 innan vi läst saga o så. På helger runt 21.30
4,5-åring lägger sig 19, somnar mellan 19:30 och 20 efter saga och "räkna på ryggen".
Min 6 åring lägger sig vid 19-19.30 på vardag å runt 20 på helger! Funkar super!
Sonen på 4 år i juli lägger sig vid sex tiden, det blir så pass tidigt då han alltid e supertrött när han kommer hem från dagis, vill han så får han va uppe senare, men vi försöker hålla den tiden då han annars blir övertrött.. han vaknar oftast vid sex på morgonen, o det kvittar om vi lägger han senare, han sover ej mera för det..
Min sexåring går och lägger sig vid 20-tiden och har oftast somnat före klockan 21.
Min dotter på 4 år somnar senast 8, ev halv 9 helger.
3,5 åring o 5 åring lägger sig 19.30 stiger upp ca 6.40 vadagar, någon timme senare på helgen.
6 år lägger sig 19,00
Min 5-åring somnar oftast 21.30-22.00
Oj, lägger sig, var frågan....vi siktar på 20.30
Min 4-åring lägger sig senast kl 19. Hon är väldigt kvällstrött och brukar själv säga att hon vill gå och lägga sig.
Min son är 6 år och lägger sig 19.00 på vardagarna. På helgen blir det mellan 20-21.
Våra barn 1,5 och snart 4 borstar tänderna och lägger sig omkring 19-19.15 och somnar ca 19.30-19.45. Båda vaknar omkring 7 +/- en halvtimme.
.. på helgerna blir det max n halvtimme senare. Längre klarar de inte. Och de vaknar samma tid ändå, så det blir bara övertrötta och hemska barn in dagar efter om de är vakna längre än så.
fem år, somnar mellan 20-21 på kvällarna. Senare i bland helgerna.
De börjar inte förskola fören runt 8-9 på morgonen, s¨de får sin nattsömn bra ändå då de sover till ca halv åtta - åtta på morgonen
Barnen 3,5 år och 7,5 år lägger sig båda mellan 19-19:15, och somnar ganska snabbt.
7,5-åringen är mer morgonpigg och brukar vakna kring 7-tiden medan 3,5-åringen gärna sover till 8-8:30.
Sonen är snart 4 och somnar vid 19.30
En fråga tillbaka...Hur många timmar/natt sover era barn för det mesta?
Vår son sover "bara" (?) 10,5 timme...tycker det verkar vara för lite men vi får honom inte att sova mer ändå, så det kanske ändå är tillräckligt?