Hur ser familjerätten på detta? Blir galen snart!!
Hatar att lägga detta under styvförälder för jag är inte styvmamma till någon fast min sambo har ett barn. Hela historien kan jag ta om hur vår relation är om någon ens vill läsa men i detta inlägg tar jag bara med detta. Så sambon har ett barn. Innan bodde hen här 4 dagar vv. Nu har sambon utökat sitt umgänge med vv dvs 7 dagar. Nu är det så att varje gång hen är här så kommer vi hem från jobb och förskola vid 5-6. Varje vardag måste min sambo "må bra" och drar iväg vid 6 och kommer hem kl 22/23 på kvällen då han har kvalitetstid med sina vänner poker,gym, restaurang besök osv... Vilket resulterar i att jag ska ha hand om hans barn när HAN har umgänges tid med sitt barn. Helgerna är inte bättre sambon drar iväg för han ska fixa både det ena och det andra och här sitter jag med hans son. Jag har anmält mig till en kurs eller anmälde mig. Varje torsdag kl 7-9. Men jag har fått gått 3 gånger och misst 3 gånger för att när hans barn är här ska JAG enligt honom ta hand om hen för att min sambo MÅSTE få må bra och vi bråkar och han får mig att må så dåligt att jag tappar lusten att gå någonstans och han drar iväg och lämnar mig med hans barn. Jag är så trött på detta jag har en sak en fång varje vecka jag verkligen vill gå på men missar det varannan för att jag ska ta hen. Sambon resonerar som att hade set varit vårt gemensamma hade jag vart tvungen att stanna hemma endå och vi är en familj. Men hade de vart mitt barn hade jag dragit. Jag orkar inte jag blir galen snart och det jobbigaste är att jag blir arg på barnet med. Jag visar det inte utan är snäll och kärleksfull men det gror hat inom mig. Sen att han kallar oss familj jag får aldrig reda på något som har med hen att göra, jag har inget att säga till om när det kommer till hem. Får aldrig bestämma eller vara en del förutom att han skjuter över sitt barn på mig HELA tiden men hans regler gäller.... Undrar hur familjerätten skulle se på detta?