• BrokenWings

Har så ont i ryggen behöver lite råd??

är inne i v 22 (21+5) och har fått akut ont i magen som sammandraqninga och jätte ont i ryggen och kan knappt gå iband pga det gör så ont, har haft detta i ca 3 dagar nu, någon mer som varit med om liknande?

Tycker ni att jag ska ringa min BM?
    Har ni några bra tipps på hur man blir av med det onda?

• Svar på tråden Har så ont i ryggen behöver lite råd??
  • Jenny 886

Var i ryggen har du ont? Kanske fogglossning.
    Prova med 2 panodil och Alvedon och se om det hjälper nått.
    Du kan alltid ringa din bm. Är du orolig över nått så ring.

• BrokenWings
    Jenny 886 skrev 2013-05-22 06:30:33 följande:
    Var i ryggen har du ont? Kanske fogglossning.
    Prova med 2 panodil och Alvedon och se om det hjälper nått.
    Du kan alltid ringa din bm. Är du orolig över nått så ring.
    ¨i hela ryggen gör det ont... =(  Jo får prova det..
  • NLAL

Om det skulle vara foglossning så kontakta din bm så kan hon säkert hjälpa dig med att få komma till sjukgymnast.

Har själv haft foglossning sedan v.10 ungefär och fick en tid först förra veckan (v.28) och fick då hjälp med hur jag ska använda min tens-appart och även övningar som jag kan göra för att stärka rygg, höfter och bäcken. Om inte tensen fungerar så ville hon prova akupunktur på mig.

Så hjälp finns ju att få hos sjukhuset om det är foglossning. Även om det är något annat.

Hoppas du bara fått någon hakning eller liknande som gör ont nu för foglossning är fasiken inte roligt..

• BrokenWings
    Jenny 886 skrev 2013-05-23 19:48:29 följande:
    Hjälpte pillerna nått. Vad sa din bm om du nu ringde henne?
    nej hon sa att om det blir värre så skulle ja ringa vårdcentralen men att det inte hade något med barnet att göra.. =( Vill helst inte äta tabletter heller.. =(
  • JennieAnderson

En varm dusch där strålarna träffar ryggen brukar hjälpa mig, sen direkt efter när kroppen fortfarande är var smörjer min man min rygg med tigerbalsam och lägger på en varm vetekudde.

Men om du har sd kan det kanske bero på uvi. be din bm skicka ett prov på morgonurin för odling. Fick själv det i v 15, och fick kåvepenin mot det och det hjälpte. Är i v 37 nu 

• BrokenWings
    JennieAnderson skrev 2013-05-24 06:51:03 följande:
    En varm dusch där strålarna träffar ryggen brukar hjälpa mig, sen direkt efter när kroppen fortfarande är var smörjer min man min rygg med tigerbalsam och lägger på en varm vetekudde.

Men om du har sd kan det kanske bero på uvi. be din bm skicka ett prov på morgonurin för odling. Fick själv det i v 15, och fick kåvepenin mot det och det hjälpte. Är i v 37 nu 
    okej tack för tipset ska testa det.. =)

• JennieAnderson

Hoppas att det hjälper...

Jag har själv så "#¤"#¤"#¤ ont i ryggen ibland så jag gråter, och till råga på det så har jag foglossning sen v20 ungefär och har varit sjukskriven sen dess... Inget roligt alls. för ryggen behövs när du blir större. Har din bm tipsat om bältet förresten?? Om du inte har ett sånt så kan jag också rekomendera att du skaffar dig ett rätt snart. det hjälper dels för ev foglossningar samt att det avlastar ryggen litegrann

• BrokenWings
    JennieAnderson skrev 2013-05-24 07:05:50 följande:
    Hoppas att det hjälper...

Jag har själv så "#¤"#¤"#¤ ont i ryggen ibland så jag gråter, och till råga på det så har jag foglossning sen v20 ungefär och har varit sjukskriven sen dess... Inget roligt alls. för ryggen behövs när du blir större. Har din bm tipsat om bältet förresten?? Om du inte har ett sånt så kan jag också rekomendera att du skaffar dig ett rätt snart. det hjälper dels för ev foglossningar samt att det avlastar ryggen litegrann
    Nej det har hon inte gjort men införskaffade ett ändå.. Det hjälper men inte så mycket.. =(

• JennieAnderson

Okej det var ju synd att det inte hjälpte så mycket... Men använd det ändå. kan ju förebygga nått lite iaf Solig

Men just tigerbalsam och vetekudde rekomenderar jag varmt
    även extra mycke massage av gubben. det är dina rättigheter som gravid... påtala det Tungan ute

• BrokenWings
    JennieAnderson skrev 2013-05-24 07:16:21 följande:
    Okej det var ju synd att det inte hjälpte så mycket... Men använd det ändå. kan ju förebygga nått lite iaf Solig

Men just tigerbalsam och vetekudde rekomenderar jag varmt
    även extra mycke massage av gubben. det är dina rättigheter som gravid... påtala det Tungan ute
    haha ska göra det... =)
  • BrokenWings
    Aileen Allannah skrev 2013-05-24 07:27:14 följande:
    Tigerbalsam rekommenderas inte under graviditet, kan vara bra att veta.
  • JennieAnderson
    Aileen Allannah skrev 2013-05-24 07:27:14 följande:
    Tigerbalsam rekommenderas inte under graviditet, kan vara bra att veta.
    har aldrig hört det... Varför inte... har använt det under hela min graviditet
Svar på tråden Har så ont i ryggen behöver lite råd??