Anonym (Så ledsen) skrev 2013-05-22 11:03:49 följande:
Tack, snälla du för att du delar med dig. Vilket helvete ni gått igenom, men vad fint att ni kommit ut på andra sidan och tillsammans dessutom.
Vi har ju inte råkat ut för några så dramatiska saker egentligen. Det hela känns rätt klyschigt - vi träffades och pratade framtid och verkade överens. Det blev vardag alltför snabbt pga våra respektive jobb och barnfrågan hamnade i skymundan - våra respektive processer, dvs velande hit och dit togs aldrig riktigt tag i. Själv har jag problem med intimitet, vilket också var lätt att sopa undan, för vi var ju i övrigt ganska lyckliga, tyckte vi - grälade sällan, hade det ändå mysigt om än rätt tråkigt.
Det har (mig veterligen) inte förekommit otrohet. Känns som ett av våra problem är konflikträdsla, vilket gör att vi backat från att ta tag i de stora frågorna på riktigt. Båda är också väldigt känsliga för kritik och tonfall. Det bästa med min man är i all fall att han aldrig någonsin lämnar ett bråk och om jag försöker går han efter mig; han låter mig aldrig sticka från ett oavslutat gräl. Det är bl a därför jag älskar honom så - han har aldrig spelat på min separationsångest.
Varmt tack för att du delat med dig.
Men det låter ju hoppfullt tycker jag. Tycker inte det låter som att ni ska skilja er! Om ni vill lära er att kommunicera bättre så ska ni absolut träffa en rådgivare, men från det du berättar så finns det ingen anledning att ge upp än tycker jag. Men som sagt jag och min sambo har ju annan bakgrund så tröskeln är nog högre hos oss.