• MiaEnzi

Hjälp mej hjälpa min son

Min son är 6år gammal och är oftast en ängel i hemmet.
    Men i skolan är han hemsk.
    Han kissar ner sej, han slåss han rivs sparkas bits och gör obehagliga närmanden samt kastar saker. Jag vet inte vad som farit i min grabb.
    jag och skolan är i ständiga konflikter med varandra och tycker min son bara blir värre och värre.

Lite bakgrund.
    Jag och mitt x gick isär förra året för snart ett år sedan.
    Min son tog detta hårt och började kleta med sin avföring. det gick så långt att han till och med började äta den, gömma den i leksaker och kladdade det på allt. jag tog kontakt med bvc dom rådde mej att avmaska honnom båda gångerna då jag ringde dom igen effter första gången beteendet inte upphörde. Dom rådde mej kontakta soc o de gjorde jag och dom rådde mej kontakta bvc där dom skickade mej vidare till mödra barn psykolog och som sa att allt berodde på skilsmässan. jag nöjde mej inte där utan tog kontakt med vårdcentralen då jag va väldigt orolig för att grabben skulle bli sjuk. Där fick han en bedövande salva då de trodde att kliade o att de orsakade fingrandet i rumpan. Min son blev jätte glad då han kunde stoppa in fingrar utan att de gjorde ont. I augusti så började han förskolan och där började helvetet. Jag talade om för skolan exakt vad han genomgått och exakt vad han gjort och vad jag gjort för att hjälpa honom. Skolan tackade och tyckte de va jätte bra att jag berättade så vi kunde hjälpas åt tillsammans. boom där kom första anmälan. sonen va tillbakadragen o blyg i början o va mest för sej själ o sökte kontakt o uppmärksamhet och närhet av fröknarna och de resulterade i ny anmälan och då hette de att de misstänkta tt han varit utsatt för sexuella övergrepp i hemmet. jag fattade inte de jag blev helt förstörd och krossad. lukas blev bara värre. han blev utåtagerande o helt omöjlig. Bup blev inkopplat och en utredning påbörjades o nu är de bara vänta 1-2 år på utredning. under tiden blev grabben värre o värre och värre... nu slåss han, rivs, sparkas bits, kissar ner sej och är sexuellt närgången och helt omöjlig i skolan. Jag fick ett avlastningshem där han är ggr i månaden o nu visar de sej att min son tittat på porr i de hemmet o de löste den sexuella biten men problemet kvarstår. Han skrek här om dagen att han knullat sin kusin i helgen.... jag är helt knäckt.

Hur ska jag få honom att sluta slåss
    Att sluta gå innanför kläderna på tjejerna
    Att sluta jucka mot folk

12 anmälningar sedan augusti , ingen lyssnar, utredningen står still, jag får skäll varje dag och de tär på min o min sons relation. Vad gör jag o hur går jag till väga?

• Svar på tråden Hjälp mej hjälpa min son
  • Bärmamman

Jag såg på doctor phil om skilsmässobarn som blev utåtagerande för att de trodde att skilsmässan berodde på dem.
    Om jag vore dig skulle jag prova:
    Ha ett samtal med xet och sonen tillsamman där man verkligen reder ut vilka känslor barnet har, man frågar och drar ut information om hur barnet upplever allt, både innan skilsmässan, nu och hur det tror att det kommer att bli sen. Man förklarar att inget beror på honom.

Hur har han det med vänner? (kissa på sig i skolan, kan vara osäkerhet gentemot andra barn)

Jag vet att barn kan gå tillbaka  flera år i utvecklingen om de utsätts för traumatiska situationer för dem, vilket det gjorde för din son med skilsmässan, hela hans trygghet rasade. Ta med dig exet ni behöver solidaritet med varandra och sonen och Träffa en riktig barnläkare ang hans utveckling. 

Fäst inte så mycket uppmärksamhet på de dåliga saker han gör, då lär han sig att han får uppmärksamhet på detta sätt. Han kanske bara behöver vanlig mor-son kärleksfull uppmärksamhet. Uppmärksamma ist det positiva han gör. Vissa barn vill ju bara testa gränser och provocera. Vad blir du provocerad av?

• Hjälpen till dig

Jag vet inte hur du känner men tänk på att det är mycket näring i bajs och det gör att man blir snyggare och smartare med lite tur blir han så smart så han slutar:)

Svar på tråden Hjälp mej hjälpa min son