Inte intresserad längre?
Jag och min man har det egentligen väldigt bra. Vi har en liten son på snart tre månader och vi sexar på ungefär som innan vi fick barn. Vi skrattar tillsammans och har det tryggt, lugnt och skönt! Problemet är väl att jag känner att på kvällar när sonen sover så är det oftast jag som tar insiativem till att vi ska hitta på något tillsammans. Jag frågar honom om han vill det, det eller det. Men tycker han då kan svara frånvarande och lite surt samtidigt som han sitter med sin dator. Sen kanske jag kryper upp i famnen på honom och bara vill kramas. Men då fortsätter han ända titta på sin dator. Då slutar det oftast med att jag sen går iväg in till vårt sovrum och lägger mig eller så går jag omkring och pysslar med något annat, min målning tex. Så dröjer det kanske någon timme och ingen säger ett ord till den andre, så frågar han mig alltid samma sak" är du sur eller?" Och jag svarar " nej, det är jag inte, varför tror du det?" Och då säger han " men du gick ju bara iväg". Och på det där svarar jag aldrig för skulle jag säga, men du tittade ju på datorn och verkade upptagen, då skulle han bara bli sur och tro att jag försöker ge honom dåligt samvete eller något. Klart jag blir stött av att han, när vi väl har tid för varandra väljer att stirra på sin dator istället. Jag vill inte han ska ha dåligt samvete. Jag vill att han ska ta insiativ till att vi hittar på något. Vad tror ni, verkar han ha tappat intresset eller vara trött på mig? Jag älskar ju honom och när vår son väl sover, jag kan faktiskt inte tänka mig något annat än att få umgås med honom. Annars får vi ju inte pratat på hela dagen! Det känns inte heller som att jag kan ta upp det här med honom, jag tror han kommer få dåligt samvete. Det känns som att han har massa dåligt samvete redan över att det är jag som är hemma med sonen. Visst vi har fina stunder men börjar bli lite rädd för hans "nya" beteende.