Gravidpenning för kock eller kökspersonal
Är det nån som sökt gravidpenning eller havandeskapspenning och jobbat som kock eller kallskänka inom restaurang eller storkök? Vad skrev du om din dag och antal lyft och så? Fick du beviljat?
Är det nån som sökt gravidpenning eller havandeskapspenning och jobbat som kock eller kallskänka inom restaurang eller storkök? Vad skrev du om din dag och antal lyft och så? Fick du beviljat?
Jag fick beviljat 2011, även två arbetskamrater något år innan. Jobbar som kökspersonal på en lunchservering och café. Skrev om alla tunga lyft, packa upp varor, alla obekväma ställningar tex rörelsen man gör när man plockar av ett brickställ. Man rör ju som överkroppen och står stilla med benen vilken tär på höfterna, bära tunga och varma bläck fulla med mat, och inte tala om stressen som ofta blir, städningen med medlen som innehåller massa farliga ämnen, halkrisken, osv. Dra på och räkna med varje gång man lyfter en trave tallrikar!
Lycka till!:)
Tack för svar och bra idéer, de starka medlena hade jag inte tänkt på.
Varsågod!:) var speciellt ungsrengöringsmedlet som jag var extra försiktig med. Det vi hade stack det av när man andades in det och man började hosta.