ansikte i madrassen
Är det farligt om bebis sover på mage med ansiktet i princip helt ner i madrassen? Bebis lägger sig själv så under natten och jag blir orolig
Är det farligt om bebis sover på mage med ansiktet i princip helt ner i madrassen? Bebis lägger sig själv så under natten och jag blir orolig
Det gjorde våran son med några gånger! Jag blev jätte orolig då man blir rädd att han ska sluta andas men det var bara ett kort tag han gjorde så sen slutade han med det. Men jag vet inte om det är farligt tyvärr!
Att barnet lägger sig så själv tolkar jag som att hen själv kan vända på sig? Om barnet själv kan vända från mage till rygg och tvärtom så har i alla fall jag lärt mig att man inte behöver kolla hur de föredrar att sova.
Men det går kanske att stötta upp på sidorna med ihoprullade täcken/filtar så att hen inte kommer runt helt?
Hur gammal är "bebis"? Men rekkomendationerna är att spädbarn ligger på rygg. Fri luftväg du vet och inte kvävas i sina spyor.
Snart 6 månader. Somnar alltid på rygg men ibland hittar man henne på mage mitt i natten. Jo, hon kan vända sig från rygg till mage och tvärtom. Kan inte ha massa lösa saker i sängen, då hon bara leker med dem och jag är rädd att hon ska få dem över sig och inte kunna få bort dem
Se till att ta bort kudden och att det är slätt underlag. Skaffa andningslarm om du är orolig är mitt råd.