• Maryam88

Vad ska jag tänka på när barnen ska få dela rum?

Har två pojkar en på 2 år och en på 6 månader. Den lille börjar nu sova hela nätterna och jag vill därför flytta in honom i barnrummet till sin bror för att få bättre plats här hemma.. Men är de något man ska tänka på eller vara försiktig med? Storebror är snäll mot bebisen men vill inte att han dreglar på honom eller hans leksaker, men han hoppar gärna ner i spjälsängen till bebisen om morgnarna när han vaknat. Är de för tidigt att dela rum? Och hur kan man göra en så smidig övergång som möjligt?

• Svar på tråden Vad ska jag tänka på när barnen ska få dela rum?
  • fyrabarnsmor4

Du behöver inte vara orolig.
    Det är bara du och pappan som känner storpojken bäst än vi på FL.

Ha de små och hårda leksaker uppe där minstingen inte når. Mjuka och stora bitar nere på golvet.

Det är aldrig för tidigt att flytta barnet, det är bara ni som känner barnen bäst då kan ni bedöma om det är för tidigt.

Önskar er lycka till.

Vi "möblerade om" barnen när de är runt 1 år då byter vi spjälsäng till växasäng direkt. Det hade inte varit nåt problem tycker vi.
    Idag delar småflickorna (4,5 år och 3 år) ett sovrum och i den andra sovrum delar storbarnen (flicka 7 år och pojke snart 6 år)
    De får dela sovrummet fram tills de flyttar ut... (16 år? 20 år? vi får se vad det händer om 10 år..)

Svar på tråden Vad ska jag tänka på när barnen ska få dela rum?