Gravid med 2a barnet - bara negativa kommentarer!!
Jag blir så irriterad!! Jag är gravid med mitt andra barn ( min första är 1 1/2 år) och det som folk kan säga om det är bara elaka saker tycker jag! Min chef sa: men va fan, blev ni inte avskräckta första gången?
Min frissa sa : men har ni ingen tv hemma eller?
Mina syskon säger: fan, du kommer få det tufft alltså! Sen typ inget mer, inte grattis eller va roligt etc.
Min mamma tyckte jag skulle göra abort (inte nu längre men i början)
Övrig släkt och vänner har väl sagt typ liknande saker, "din jävla frögurka", "det va snabbt jobbat", "jaha är du på smällen nu igen", men ska du inte jobba nåt emellan då?? Går han inte på dagis än? etc etc.....
Varför är folk så skitmuppiga?? Ska det va roligt eller?? Jag är medveten om att jag är extra känslig med alla gravidhormoner, men jag tycker fan inte att det är ok, varför är det ok att uttrycka sig spydigt? Förtäckt hån med ironi? Väldigt få människor har blivit glada för min skull.
Med första barnet så var alla jätteglada och sa "va spännande!!" alla blev lyckliga och gratulerade på en gång. Men varför är det så omvänd hand nu?? Bara för att normen är att vänta 4 år tills nästa unge eller??
Jo kanske om jag var 25, men jag är snart 36 och har dåligt AMH-värde(äggreserv) och fick rådet av fertilitetsläkare att inte vänta så länge då det kanske skulle vara för sent sen. Men det vet ju ingen om såklart. Inget man går och skyltar med direkt.
Hur som helst så känner jag ett ökat behov under graviditeten att få stöd av omgivningen, typ peppning och positiva kommentarer, typ att man har en fin mage eller att man är fin....nånting positivt.
Någon som känner igen sig?!