Nybliven pappa med ADD, mamman orkar inte med mig...
Vi har varit ett par sedan 6 år och har en 5 mån tillsammans. Jag fick min diagnos för kanske 2 år sen och det har väl inte varit så att vi haft mer problem än andra par hittills, men sen vi fick barn återkommer mamman hela tiden till problem som jag tror är kopplat till min diagnos. Jag är långsam, ineffektiv och otroligt glömsk/virrig. Jag kommer alltid på allt i efterhand, när skadan redan är skedd. Oftast går det bra ändå men när jag hela tiden får höra det känner jag mig så klart dum. Det kan vara sådana saker som att jag inte planerat för bebisens bad, fast kl hunnit bli mkt. Att jag väljer att laga mat som kanske tar längre tid än andra rätter som jag lika gärna kunnat laga, så att hon får ta bebisen när han vaknat fast jag sa att jag skulle göra det. Att jag missar att medela jobbet att jag ska vara pappaledig imorgon o.s.v. Många gånger känner jag mig dum, fast hon kanske inte sagt nåt, men bara för att jag vet att hon skulle tycka jag just gjorde nåt slarvigt eller i ineffektiv ordning. Jag förstår henne, men samtidigt önskar jag bara att jag dög så här..:( Jag är långsam och har svårt att tänka igenom alla steg innan men jag försöker! Kan hon inte tycka det är bra nog? Hon tycker inte jag kan skylla på min diagnos utan att jag får lov att hitta metoder för att få ordning omkring mig, så att hon inte behöver täcka upp för allt jag missar. Ibland mår jag fan illa av att tänka på hur dålig jag är och drömmer om nåt jag va duktig på.. jag kan ofta skämta om min diagnos men jag kan inte hitta nåt bra i den. Inget! FUCK VARFÖR MÅSTE JAG VA SÅ HÄR:(