• nettizmedman1

Vad har Du/Dina barn för diagnos?

Våran son som blir 3 i sommar har preses fått diagnosen Autism 84.0 och det skulle vara kul och höra vad ni andra har för diagnos eller diagnoser.

• Svar på tråden Vad har Du/Dina barn för diagnos?
  • Ungakillen95
    Jkpg Deluxe skrev 2013-06-14 21:10:53 följande:
    Du skrev det nog på ett väldigt klumpigt sätt i alla fall, som man lätt kan ta illa vid sig av...tänk på det i fortsättningen, hur du uttrycker dig i skrift! ;)
    Jaja...Solig
  • Moonis

Sonen har ADHD och dottern har uppvisat viss problematik men får se hur det går i skolan. Alltid lite mer svårt att se på tjejer och speciellt om dom inte har den hyperaktiva biten.

Har själv fått ADD diagnos (eller ja, ADHD för ADD har ju tagits bort också). 

• ADHD Mamman
    Ungakillen95 skrev 2013-06-13 23:49:44 följande:
    Ähh ungen är ju fortfarande störd... Löjligt Obestämd

Så okunnig man kan vara då

skäms på dig 
  • Xalyzi
    Thessia skrev 2013-06-13 10:15:03 följande:

Ja elias fick den i går och det dom sa inget om att den diagnosen skulle försvinna
    Alla diagnoser inom autismspektrat kommer inom kort att kallas kort och gott autism. Vissa som har diagnoser idag kommer ev falla bort då dom inte passar in i de nya kriterierna.
  • Equal

Min son som är 10 år har ADHD, autistiskt syndrom F 84.0, sömnstörning och ätstörning.
    Dottern på 5 har ADHD

• Omogen citron
    Xalyzi skrev 2013-07-03 13:12:53 följande:
    Alla diagnoser inom autismspektrat kommer inom kort att kallas kort och gott autism. Vissa som har diagnoser idag kommer ev falla bort då dom inte passar in i de nya kriterierna.

Atypisk autism 84,1 kommer finnas kvar.
  • Mamma0709

Får jag fråga en sak, vad är skillnaden på atypisk autism,högfungerande autism, autistisk syndrom och Aspergers?? Vad har era barn för problem när de fått dessa diagnoser?

• keron

Jag har ADHD och min yngsta dotter ska utredas ocksa for ADHD och Aspergers.

People make mistakes. Who made you?
  • hannis

Jag är allergisk mot bl.a. pollen, skaldjur, nötter, stenfrukter och vissa pälsdjur. Mina barn helt friska vad jag vet.

• Emmixen

I läkarintyg står det att jag har:

G121 Annan hereditär spinal muskelatrofi (fast jag har Spinal Muskelatrofi typ 2)
    Z991 Beroende av respirator

Har även astma, men den koden har jag inte koll på.  

Svar på tråden Vad har Du/Dina barn för diagnos?