• Alff

Tips på bli sjukskriven sista veckorna

Någon med bra tips på vad man kan sjukskriva sig mot??

• Svar på tråden Tips på bli sjukskriven sista veckorna
  • Kerubmamman

Varför känner du behov av sjukskrivning? 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • lisa86

Det som gör att man inte kan jobba!! Varför ska du sjukskriva dig med en påhittad anledning för?

• Alff

Har foglossning dåligt järn värde halsbränna svårt att sova utmattad. Stå hela dagen o stressigt samt en liten redan hemma

• Aileen Allannah

Fråga din läkare, men allt beror ju på vad du har för arbete (när det kommer till ersättningen från fk) och hur svåra besvär du faktiskt har. Annars har du ju rätt att ta ut föräldrapenning de sista 60 dagarna.

• lisa86

Men då har du ju andledningar... Prata med läkaren om dina problem så får du säkert hjälp.

• Alff

Vill ju inte ta ut fp då jag inte har ett barn så att säga som jag är fl för, förutom den stors men behöver vila mig ta det lugnt! Ja men fk år hårda i dag o foglossning räcker inte

Mmm
  • Jzon

Sök graviditetspenning....det har gått igenom för mej 2 ggr (hoppas på en tredje nu) jag har ett stressigt jobb står å går hela dagarna (12-14 timmars dagar)

• Kerubmamman

Hur långt gången är du?

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • Alff

V32 ja men kommer nog bli nekad det ändå o tar ca 4 v innan svar o får ju inte ändå ut till bf utan bara 14 dagar innan tänk om man går över 14 dagar blir då 1 mån utan ersättning

• Aileen Allannah
    Alff skrev 2013-05-24 22:36:35 följande:
    Vill ju inte ta ut fp då jag inte har ett barn så att säga som jag är fl för, förutom den stors men behöver vila mig ta det lugnt! Ja men fk år hårda i dag o foglossning räcker inte
    Nej, men om du inte blir sjukskriven och får ersättning så är det ju enda sättet för dig att få in pengar. Om du inte söker graviditetspenning, men det utgår jag från att du redan gjort?
  • Aileen Allannah
    Alff skrev 2013-05-24 22:45:02 följande:
    V32 ja men kommer nog bli nekad det ändå o tar ca 4 v innan svar o får ju inte ändå ut till bf utan bara 14 dagar innan tänk om man går över 14 dagar blir då 1 mån utan ersättning
    Då är det föräldrapenning som återstår, om du inte blir sjukskriven. Förstår inte varför det bär dig emot så?
  • Jzon

Är de till 14 dagar innan?! Va är de för skit....tro om de är ändrat sen jag sökte sist...

• Alff

Föräldrarpennkbg tar jag ut då jag har barnet inte en dag innan så onödigt då jag vill ta dem för att vara med mitt barn!! Startade tråden för hjälp inget annat, ja sjukskriven men vill verkligen ha en bra anledning

• solros68

Jag var halvt sjukskriven från v.20 för stress och utmattning. Från v.30-32 heltid för foglossning. Och från v.32 har jag graviditetspening. Har aldrig haft problem med fk!

• solros68

Du kan få graviditetspening 60 dagar innan beräknad bf och få betalt fram till 10 dagar innan bf.

• Aileen Allannah

Om du är i dåligt skick så kan du självklart bli sjukskriven. Men tänk på att det tar tid innan du fått eventuell ersättning beviljad från fk.

• caaroline

Sjukskrev mig i v.32 för foglossning och kraftig huvudvärk, beviljad graviditetspenning nu. Jobbar inom vården med tunga lyft osv! Inte haft några större problem med fk.

Svar på tråden Tips på bli sjukskriven sista veckorna