• femhjärtan

Nu behöver jag verkligen hjälp! Tvilling/Syskonvagn

Jag har nu tittat på Syskonvagn i en månad utan att kunna bestämma mig... Börjar bli frustrerad och behöver därför er hjälp. Vi har idag en Emmaljunga tvillingvagn som används vid promenader och vi är supernöjda med den. Den är dock för stor och klumpig för att ha med sig i bilen. Vi behöver därför en smidig Syskonvagn som kan ligga i bilen och användas i stan eller på resor. Vi vill ha en ''riktig'' vagn och ingen paraplyvagn. Vagnen ska användas till barn som är 6 mån respektive 1,5 år. Tacksam för tips!

• Svar på tråden Nu behöver jag verkligen hjälp! Tvilling/Syskonvagn
  • clembke

Vi har en babytravel och är supernöjda med den. Tar förvånadsvärt lite plats i bilen tycker jag. (har dock inte så mkt att jämföra med, men den tar mindre plats än vad våran teutonia singelvagn gjorde.)
    Bra med liggläge på den. Det enda som skulle vara va att det var så svårt att komma åt shoppingkorgen när det är liggläge på den. 

• clembke

Sen finns Phil and Ted. Där sitter ju ena barnet bakom och rätt lågt ner.
    Akta Graco har en som är rätt lång och där barnen sitter som på rad.

Hur dom här är stroleksmässigt i bil och hur smidiga dom är vet jag inte.    

• femhjärtan

Tackar för svaren och tar till mig alla förslag .

• Milly79

Vi har en Phil o Ted och är supernöjda. Smidig som en enkelvagn, barnen älskar den, lätt att fälla ihop och tar liten plats. Jag brukar ha i bägge barnen och ge mig ut och jogga med den tom.

• chiqitua

Baby jogger city mini gt Double. Är själv ute efter en sån men har provkört den X antal gånger och den är superlätt att fälla ihop och tar "ingen" plats alls. Vi har en hall som är ca 110 cm bred och behöver en vagn som har de egenskaperna och hittade denna pärla. Enda minuset är att den knappt finns ute som begagnad och kostar ganska mycket ny. Men går ju alltid att beställa från andra länder=)

• femhjärtan
    chiqitua skrev 2013-05-27 09:57:32 följande:
    Baby jogger city mini gt Double. Är själv ute efter en sån men har provkört den X antal gånger och den är superlätt att fälla ihop och tar "ingen" plats alls. Vi har en hall som är ca 110 cm bred och behöver en vagn som har de egenskaperna och hittade denna pärla. Enda minuset är att den knappt finns ute som begagnad och kostar ganska mycket ny. Men går ju alltid att beställa från andra länder=)

Det verkar vara en riktigt bra vagn. Jag beställde dock en Mountain Buggy duet igår .
  • FruSen

Vi har till våra tvillingar en Babyjogger City Select! 
    Så smidig!

Svar på tråden Nu behöver jag verkligen hjälp! Tvilling/Syskonvagn