• Emmelv

Cyklo f användning under bebis försök

Hej! Undrar om någon vet om man kan använda cyklo f utan att försämra sina chanser att bli gravid? Jag har kraftiga blödningar vid mens och har försökt få til ett syskon sedan nov 2011 Sonen tog drygt 1,5 år och även denna gång får vi vänta Så vill inte på något sätt fördröja chansen att bli gravid

• Svar på tråden Cyklo f användning under bebis försök
  • Charmed92

Tänkte bara säga hur de var för mig. Eftersom jag inte är så pass insatt i det vetenskapliga så att jag kan yttra mig om det försvårar chanserna eller ej.

Iaf jag har ätit ett liknande preparat (cyklokapron) som dig och för mig har det inte försvårat chanserna. Jag skulle nog om jag får gissa säga att det är bättre att äta dom för då förlorar du mindre blod och då ökar du chanserna istället för om du förlorat mycket blod.

Men om vi ska spekulera lite om det försvårat chanserna att bli gravid för mig så är det lite blandat där. För det tog ca 7 månader för mig att bli gravid och jag tog c. vid varje menstruation. Förutom månaden innan jag blev gravid för då blödde jag mirakulöst jätte lite :-S. Men om jag får säga de själv så var det bara ren slump och inget som medicinen påverkade.

Om du vill känna dig trygg så rekommenderar jag att du tar kontakt med sjukvården. Det skadar ju inte att höra sig för. Men jag törs nog på att säga att den har absolut ingen betydelse.

• Emmelv

Okey! Kanske bäst att ringa och fråga då men som det verkade på dig så verka det ju ok Har en kort cykel oxå 23-26 dagar så känns son om det försvårar det hela att ägget inte hinner fastna

Svar på tråden Cyklo f användning under bebis försök