• Anonym (Undrar)

Trött på vara den som driver

Enkelt fattat, min fru har gått ner i sexlust till knappt två gånger i veckan, inga barn finns i bilden.
    Jag har gått upp i vikt men nu gått ner i försök att vara sexig för henne. Cool

Hon har börjat med praktik som tar på henne, jag däremot jobbar nästan varje dag samt nätter på helger så vi får aldrig till riktigt helgen. Vi syns knappt på söndagar (är hemma sent). 7 arbetspass under 6 dagar. Skall klara av ekonomin.

Hon är trött hela tiden, hon vill att jag skall hjälpa till hemma men jag har ingen ork, jag försöker dem dagar jag har lite ork med träna lite hemma men då har tydligen ork till annat som städa. Jag försöker laga mat men har ni den känslan att man känner sig som bakfull fast inte druckit något natten innan? Så känner jag mig ofta.

Jag försöker driva på mycket med sexet för att det anser jag är viktigt i ett förhållande. Det blir inte mycket tid för varandra heller, men vi försöker. Jag förstår hon är trött men fan jag är riktigt trött. Min synpunkt är att man skall hitta tid för sex, kan vara spontant (älskar det) men inte hon!!

Jag vill inte att det skall resultera i att det blir 1, 2 gånger i veckan nu sen hur fan blir det när vi har barn???   Det har varit lite så innan och vi kom överens att ja vi skulle göra det typ antal gånger per vecka med dem dagar hon inte ville mm. Men nu återigen samma visa... Fan skall jag verkligen orka med detta mer! 

Snälla tips, för en trött kille. Har ingen ork eller kraft till göra romantiska kvällar, ps. jag gör grymma massage, borde öppna upp en salong skämtar vi ofta om men vafan!!! Skärpning. Är inte det lite att man skall sluta skylla på trötthet? Vi är alla trötta det är den mänskliga faktorn. SUR på att jag skall fråga så mycket och få nej, sen säger hon sluta med fråga och hon kommer, gör aldrig det! Känner mig inte behövd sexuellt. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-28 00:25
    Slutat tänka på sexet, tar det som kommer. Är faktiskt stolt att jag slutat fråga, hon har tom kommenterat att det är omvänd psykologi och hon frågar nuförtiden.

• Svar på tråden Trött på vara den som driver
  • Anonym (Undrar)
    jinja skrev 2013-05-26 20:33:27 följande:
    Läs mitt första svar, flirta och charma! :)
    Ok, jag provar. Tack för tipset. Jag antar behövde bara få ut det ur systemet. 
  • FruZäll

Ja gnäll tar ner sexlusten helt enligt min man han tycker bara att jag tjatar och ja de gör jag ibland. Vi båda jobbar heltid han dagar 7-16 och jag nätter 20-08. Vi har 3barn på 6.8.10 år. Hus och skit stor trädgård . Jag får göra allt!!! Precis allt här hemma fast jag jobbat natt och inte fått sova .
    Han är en riktig mansgris kanske du är det med?:)

• Karl71
    Coffeebreak skrev 2013-05-26 19:30:52 följande:
    Jag hade nog inte heller velat ha sex med dig...
    Instämmer  (Vore jag kvinna)
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Kjellgren

TS - jag antar att du drar in bra med pengar på dina 70 timmar? Köp städning och tvätt så slipper ni gräla om det!

Det låter som om du tänker "jag jobbar och drar in pengar så kan hon väl vara lite tacksam och ha sympatisex emellanåt?!" men så fungerar det sällan. Lyssna på varandra när ni pratar, laga mat tillsammans, gör de där småsakerna så kommer orken att öka för er båda. Älska varandra.

Se henne som jordens sexigaste kvinna som du måste erövra varje kväll, finns känslorna där så kommer sexet också.

• Anonym (Moa)

Men om ni jobbar så mycket och är så trötta så är väl inte två gånger i veckan lite? Viktigare att det blir känsla och kvalitet när det blir. Du undrar hur det ska bli med barn, det blir nog svårt på andra sätt än bara sexet om ni ska jobba 40+70 timmar för att få det gå runt. Har ni ont om pengar eller bor ni dyrt el dyl så ni kan dra ner på nåt och få mera tid?

• Anonym (Undrar)

Hmm tråkigt att visa här är så sura. Jag jobbar å gör mitt bästa, har lovat mig själv å inte gnälla mycket å det gör jag inte så mycket längre. Och till alla som tycker 2 gånger är mycket, det tycker inte jag och detta är något som är individuellt och kom inte å säg att ditt tycke är rätt. Vårt förhållande tycker jag skall vara positivt, roligt å sex skall vara naturligt å inte planerat el nåt sånt. Tack, är trött å full hehe

• Anonym (Väx upp)
    Anonym (Undrar) skrev 2013-05-26 19:23:18 följande:
    Hon är trött hela tiden, hon vill att jag skall hjälpa till hemma men jag har ingen ork, jag försöker dem dagar jag har lite ork med träna lite hemma men då har tydligen ork till annat som städa. 
    DÄR har du hela problemet, anser jag.
    Man hjälper inte till hemma, man sköter sin del, tar sitt eget vuxenansvar för hemmet.
    En karl som tycker att han "hjälper till" hemma är totalt avtändande. Så tycker småpojkar som tror att de bor ihop med sin curlande morsa.
  • Anonym (Undrar)

Har börjat lyssna på henne, frågar inte längre om sex (inte så mycket, bara strategiskt så att säga :p)
    Men med jobbet är man sååååå jävllllaaa trött. Fan idag hörde jag att jag borde vara mer romantisk, försöker komma på något bra sätt att tillbringa tiden hemma. Vin, enkel middag, massage (hon tycker att min massage är gudomlig :D) men vad mer kan piffa till det? (På jobbet nu).  Förutom musik och ljus. Sexiga kläder har jag inga. 

Olja in mig? Honung på magen? Hahaha ahh
    Verkligen nån har någon bra tips (present får bli blommor).  

Svar på tråden Trött på vara den som driver