• iffis

Blanka provsvar men klara symtomer 18 mån

Våran 18 månaders har blivit testad nu för lite olika sorters allergier sedan hon var 3 månader med blanka svar, läkarna säger att det kan vara att hon är liten som gör att proverna visar fel för symtomer har hon. Jag söker andra som suttit eller sitter i detta ovishets träsk.

Hon har fått allergisk chock av medicin och allergi symtom vis vaccination och sen även varje gång vi försöker ge henne något med stor del havre i.  

• Svar på tråden Blanka provsvar men klara symtomer 18 mån
  • utlandssvenskan

Hej,

Min son på nu 7.5mån visade inget på blodprov samt pricktest för mjölk, (om gjordes när han var 6mån.) men när jag äter mjölkprodukter så reagerar han (magont och eksem). Har även provocerat med gröt en gång som innehåller mjölk och det var tydligt att han reagerade. 

Men allergiläkaren som vi har sa att det är vanligt på små barn, framförallt om man inte varit utsatt för allergenen i "tillräcklig" mängd för att bilda igE antikroppar.

Så jag (och läkaren) går på symptomer just nu och "nöjer oss" med det.

• iffis

Utlandssvenskan, jag fick ett samtal av läkaren idag vi ska gå på symtomer nu och utesluta havre till en början och vi fick även veta att en av stora systrarna är glutenintollerant så det kan ju vara det som spökar även för minstingen.

• Aileen Allannah

Ett litet inlägg bara, det heter inte symptomer. Det finns inget ord som heter så, det heter symtom (eller symptom).

• iffis

#3 Har du något gällande trådens ämne att prata om så är du välkommen att diskutera vidare men annars så ber jag dig gärna att sluta läsa för jag KOMMER att skriva fler fel så för ditt eget måendes bästa så bör du då kanske sluta läsa här.

• Aileen Allannah
    iffis skrev 2013-05-30 13:32:34 följande:
    #3 Har du något gällande trådens ämne att prata om så är du välkommen att diskutera vidare men annars så ber jag dig gärna att sluta läsa för jag KOMMER att skriva fler fel så för ditt eget måendes bästa så bör du då kanske sluta läsa här.
    Tja, jag tror att det här är ett diskussionsforum och att jag kan diskutera med eller utan din tillåtelse. Jag ville bara tala om för dig vad det heter, det ser så dumt ut med påhittade ord i text.

För övrigt så kan det absolut vara så att man ska gå på symptom och inte på provsvar, eftersom de ofta visar fel på små barn.
  • Mandelskorpan

Prova att skriva matdagbok och titta efter mönster. Havre, hur tål hon ris? Majs? Vete? Vad får hon för symtom?

• iffis

Vi ska träffa dietist imorgon och har kört på havrefritt i 3v, hon har nu sluppit nässelutslag och och haft en bra andning i 1 vecka innan det dök upp igen. Nu tror dom även att hon har pollenvesvär så vi ska köra med tavegyl och lite nya astma mediciner.

Svar på tråden Blanka provsvar men klara symtomer 18 mån