Hur ofta kissar era barn? Kissar så ofta!!!
Min tjej har varit utan blöja i 1,5 år och torr på natten i 6 månader. Hon har i c.a 3 månader kissat väldigt mycket och nu har hon börjat kissa ner sig både på nätter och dagar och det har aldrig hänt innan. Idag har hon kissat såhär:
06,30
07,30
08,50
11,30
12,20
13,20
14,10
15,30
17,00
19,00
22,00. Här väcker jag henne, annars kissar hon i sängen. Det brukar även komma en till kiss på natten i sängen nu för tiden. Hon kissar på sig för att hon hållt sig för länge och det säger splach så kommer allt. Hon blir ledsen och skäms så hon vill inte. Men samtidigt tror jag att hon tycker det är jobbigt att behöva springa och kissa så ofta som hon gör och försöker då hålla sig, och det går inte.
När detta började togs urinprov men ingen uvi. Jag är rädd för njurfel, fel på urinledare eller diabetes. Hittar inget som stämmer på njurar och urinledare. Vad gäller diabetes så dricker hon ocså lite mer än vanligt och har inte gått upp i vikt på 6 månader men det visade ju ej på socker för 6 månader sedan....har köpt egna stickor som inte heller visar. Hur mycket kissar era barn??? Är blåsan bara överaktiv?