Vad gulliga folk är här som lugnar dig, och säger att det inte är så farligt. Jag har inte greppat det riktigt, vad det är när jag läser på Wikipedia, men jag känner spontant igen det. Ofta ihopkopplat med någon mardröm kan det vara också, som någon nämnde här. Folk kan ju få stora problem med mardrömmar också, och bli tvungna att hantera det. Så tänk, att ifall det uppkommer, så kan du helt enkelt bli tvungen att hantera det. Det finns hjälp, med bearbetningsprogram och kognitiv terapi och sånt. Det låter som att du fått någon slags panikångest och fobi inför det. Och då kan man kunna bli tvungen att bota fobin också, om du förstår.
Men just nu låter det allvarligt att du får bara fyra timmars sömn och sånt. Det "i sig" bör du få någon samtalskontakt om, med någon, om det fortgår iallafall.
Speciellt om du redan nu säger "Jag dör!", då känner jag med dig, att du kanske hamnat i en slags panik.
Kanske behöver du få något lugnande, kanske behöver du hjälp av någon sömntablett tillfälligt eller så räcker det med att prata med någon.
Och så det där med att någon här nämnde något om skräckfilm. Jo, det tycker jag stämmer att man ska undvika när man inte mår bra "i botten". Jag har blivit mycket känsligare för skräckfilm på äldre dagar. Nu var det länge sen, men skräckfilm kan till och med skapa såna där hallucinationer hos mig, som jag nu såg att man pratar om när man pratar om sömnparalys, på Wikipedia - att just såna där hallucinationsbilder jag hade, precis innan jag skulle somna (då jag var i dröm vakentillstånd) faktiskt kunde vara just sömnparalys.
Jag blev väldigt restriktiv med skräckfilm, då jag i samband med dem kunde må så dåligt.