• Längtan efter dig

Smidig, ombonad och bekväm sulky med hyfsad fjädring. Finns det?

Jag behöver en sulky till min dotter när vi ska till stan och liknande. Är så trött att släpa runt på Emmaljungan när vi bara ska ut och göra enklare ärenden. Jag tycker att det är en djungel med alla sulkys, så jag undrar om ni som är mer insatta kan ge några tips?

Vill ha en smidig sulky, men den behöver inte vara fjäderlätt. Den ska kännas hyfsat ordentlig och inte rapplig. Den ska ha bra komfort för barnet, och helst med helt handtag (gillar inte delat som på paraplysulkys). Den ska inte vara för liten så att det känns som att skjutsa runt en dockvagn, men inget brett åbäke heller. Det ska gå skapligt enkelt att gå i affärer. Trehjuling eller med 2 sviwelhjul fram spelar ingen större roll. Pris, inte mycket mer än 2500. Är det möjlig att hitta? Ge mig era förslag. Tack på förhand

• Svar på tråden Smidig, ombonad och bekväm sulky med hyfsad fjädring. Finns det?
  • Caladhiel

Vi har en Brio Spin som vi är jättenöjda med! Väldigt smidig, svänger lätt och har justerbart styre med teleskopfunktion som gör att även jag med långa ben kan promenera raskt med långa steg. Sonen kan sova 3h i den trots att det inte är helt plant liggläge och den har också helt ok varukorg.

Bäst av allt, för oss som har en biltokig pojke, är att man kan fästa Brios egen ratt på vagnen så sonen själv kan "styra" och sitta nöjt i vagnen :)

Innan vi köpte Spin:en så hade vi två olika Carena-sulkys och irriterade oss på dem hela tiden tills vi fick nog och sålde dem och satsade på kvalitet, vilket vi borde ha gjort från början...

• Lindsey Egot the only one

Vi köpte en brio spin för två-tre veckor sedan till vår treåring och den har spiralfjäder bak och små swifelhjul fram.
    Jag är kanonnöjd!

• Dr Mupp

Bugaboo bee. Supervagn. Begagnade ligger de kring det priset. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

DrMupp

Du måste skämta. Finns ju inget fotstöd som stödjer hela benen inkl vaderna. Hur skönt är det att sitta i den. Den ser ut som en stol.
    Och den ser inte ut att rymma ett barn över 2,1/2 - 3 år.

• Dr Mupp
    LindaEfraim skrev 2013-05-27 01:33:43 följande:
    DrMupp

Du måste skämta. Finns ju inget fotstöd som stödjer hela benen inkl vaderna. Hur skönt är det att sitta i den. Den ser ut som en stol.
    Och den ser inte ut att rymma ett barn över 2,1/2 - 3 år.
    Min son är 3,5 och sitter utmärkt  och då är inte ens bältet på högsta läget och det finns ett fotstöd som ger bra stöd för fötterna.

TS behöver inte köpa vagnen om hon inte vill, men jag tipsar om den eftersom jag tycker den är den bästa av alla sulkys jag testat och under de senaste 10 åren har jag hunnit testa många.  
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D

Jag tycker iaf att bugaboo bee inte ens ser ombonad ut.

• tobiq

Vi har faktiskt en carena som vi fick låna när vi skulle på semester och sen fick behålla. Den är så jäkla bra! Vår vanliga vagn gick sönder så jag har kört sulkyn i både snö och i skogen och den håller än. Blir helt platt ihopfälld.
    Nu slutade min dotter åka vagn nästan helt när hon var 18 mån så vi har ju inte använt den dagligen direkt, men med tanke på priset tycker jag att den är grymt prisvärd.
    Den har mugghållare också;)

Svar på tråden Smidig, ombonad och bekväm sulky med hyfsad fjädring. Finns det?