• Vintermamma88

Turkiet och Side village??

Hittade ingen passande kategori riktigt, men jag gissar att resor går under fritid :P Så, jag skulle vilja veta hur det är att bo på Side village i Side (Kumköy), någon som har erfarenhet från detta hotell? :) Vilken årstid har ni varit där? Jag har en resa bokad 5-12 juni och är osäker på om jag kommer få det så varmt och härligt som jag hoppas på ;) Dela gärna med er av era erfarenheter :)

• Svar på tråden Turkiet och Side village??
  • hysteria

Var där i maj för ett par år sedan, mellan 30-35 grader. Har varit i Turkiet flera gånger och har aldrig varit med om dåligt väder :) hotellet är fint men något slitet och sen saknade jag hiss, många bra restauranger i närheten så man inte behöver åka in i side, men det går Dolmus från stora vägen så man behöver inte åka taxi

• Vintermamma88

Det låter ju bra :) Ja, jag såg att det bara var "delvis" hiss.. Men det får väl gå om jag hamnar i den delen där det inte finns. Hur var stranden där? :)

• hysteria

Vi hade inte frukost men köpte till en gång, ingen höjdare, inget mer än det vanliga.. Stranden var bra men man får åka badbuss, för långt att gå när det är varmt. ( hoppas att jag inte blandar ihop med annat hotell nu) maten på hotellet var verkligen inget fancy men funkade

• Vintermamma88

Okej, då får vi hoppas att det blivit bättre! Det ska ju ändå vara 3+ , så det borde ju vara rätt å bra tkr jag! :) skönt att det går badbussar iaf om det är alldeles för varmt. Annars känns 800 m helt ok att gå, har ju inga barn med mig iaf :)

• Christin3

Hej, jag har bott på SV 3 gånger och det är ett toppen hotell, men maten är ingen höjdare, gå till sunshine ett par kvarter bort istället. Underbar långgrund strand!

-Hur var musikvolymen nu när ni var där? Jag tyckte det var lite för högt sist jag var dit 2012 och vänner som var där nu i somras tyckte det va för mycket dunka dunka och alldeles för hög volym. 

• Raza

Hej

Jag har en resa bokad den 5-12 augusti någon vet om en bra frisör där ??

• Misami47

Har varit i Side minst 10 gånger av dessa har vi bott på Side Village 8 Gånger... stora byggnaden har hiss stora lägenheter , de äldre huskropparna är mer slitna men trevliga. Trevlig personal . Bra mat och bra service, vår bästa årstid är sep/ oktober.

Svar på tråden Turkiet och Side village??