Plötsligt ändrade sovvanor, vaccin eller ålder??
Fråga.... Lilltjejen sover inte lika tungt och länge längre efter 3 månadersvaccinet (sov jäääättemycket två dagar efter), men har rent plötsligt fått andra sovvanor. Hon har tidigare bara sovit en gång på förmiddagen och då 45 min-1,5 timme och eventuellt en gång på eftermiddagen som jag nästan fått tvinga fram (hon har varit trött men har inte velat sova). Igår lägger sambon henne bara i spjälsängen, ger henne nappen stannar hos henne och... hon somnar bums. Sov 4x30 minuter igår i sin säng utan att knota. Är det vanligt att de bara ändrar beteende såhär plötsligt , - har hon nått en annan mognadsfas? Eller har vi helt enkelt inte testat tillräckligt ofta och hon har egentligen varit ok med detta tidigare? Eller ska jag oroa mig för vaccinet? Innan har hon legat i spjälsängen och tittat/lyssnat på sin mobil, och sagt ifrån efter typ 5 minuter när hon tyckte det började bli trist och har aldrig sovit där innan.
Om detta är normalt blir jag bara glad, hon har haft så svårt att komma till ro på dagen innan och kan hon ta fler powernaps så är det ju bara skönt för henne så hon slipper bli övertrött...Men jag vill ju inte att det ska vara en effekt av vaccinet.
När hon är vaken är hon pigg och glad och som vanligt.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-27 08:53
Hon är 3 månader + en vecka