• June82

Mammalediga i Göteborg

Finns det några mamma lediga i Göteborg som vill ses? Promenera, ta en kaffe i solen mm Solig
    Går hemma med min 3 månaders son, och vissa dagar klättrat man verkligen på väggarna och kan ibland kännas ensamt.
    Kaffe

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-28 20:53
    Va kul att det fanns så många som är på =)
    Bor alla här i Torslanda?

• Svar på tråden Mammalediga i Göteborg
  • Naas
    June82 skrev 2013-06-09 19:26:23 följande:
    Ja det är jätte gott att sitta på balkongen, dock har vi ingen sol förrens på kvällen, men det är väl både för och nackdel hehe.. Man skulle ju helst vilja ha ett hus med trädgård.. Men det får bli senare Cool
    Ne vi har inte märkt att han fått värmeutslag faktiskt.. Finns det ingen kylbalsam för små bebisar? Vet att det är bra att svalka av dom med lite vatten på en handduk eller så.. 

Nästa sommar blir roligare när dom kan gå, springa omkring. Då uppskattar dom utflykter mm lite mer Kaffe
    Våran lilla gosse brukar faktiskt bli trött vid 18 tiden på kvällen, så ha somnar mellan 18 och 20.00. efter att han ätit. Sen sover han till 03 eller 05, 06 nåt. Jätte olika. En natt somnade han 19.30 och vaknade 04.30.. Då va vi allt utvilade hehe.. Men rätt skönt så sett, för då har vi lite egen tid här på kvällen Solig
    Om han somnar vid 18 tiden så vaknar han som sagt oftast mellan 01 eller 03. Men även om vi är uppe sent så gör det inget om man somnar 1 eller 2 timmar innan, för vi byter på honom och han somnar om direkt sen sover han i typ 5 timmar innan man gör om allt igen..

Haha, sådär har jag oxå känt ibland, att man typ drömmer att man är uppe och gör  man mm, men man sover.. Då är man trött Tungan ute hihi..

Det blir lite dags utflykter här med för oss i sommar, som sagt nästa sommar kan man göra lite mer saker då han går själv och uppskattar utflykterna på ett annat sett.
    Vi ska väl ta en tur till Danmark med i år. Annars blir vi mest hemma, åka hem till vänner och grilla mm Glad

Spännande att sova i husvagn, det går nog jätte bra. Va mysigt.
    Vi pratade om att ifall vi skulle låna min sambos pappas husbil, får se om vi gör det. Annars blir det att vi gör det nästa sommar.

Va det i Torslanda ni bodde?

Solig

Ja hus drömmer vi om oxå! Men får ser till att landa lottovinsten först känns det som :/ Helt galet vad bankerna kräver för att man ska få lån..men men.. :(

Ang. värmeutslagen så tror jag att det finns kylbalsam ja, men vi kör naket mest hela tiden istället & det funkar rätt bra det med :) & svalkar med fuktiga tvättlappar när det är riktigt hett inne :)

Va härligt att eran prins sover så länge! Det börjar så smått bli lite längre sovstunder på nätterna för oss med..så vi håller tummarna för att det börjar vända :D Den där trötta hjärnan är inte att leka med haha, har gjort så mkt konstiga saker när jag haft sån där riktigt sömnbrist.. Foten i munnen

Jag kan rapportera efter denna helgen i husvagn om det är värt att göra när dem är så små..hehe ;) Nä men skämt åsido, det ska bli mysigt. Jag gillar att campa, det är mysigt. Men som du säger det kommer ju bli ännu mysigare nästa sommar när vi har små yrväder som springer runt Skrattande

Japp vi bor i Torslanda, eller amhult för att vara exakt.

Sover er pojk mkt på dan oxå eller är det full rulle fram till kvällningen? 
  • Naas
    EwMa skrev 2013-06-07 18:54:27 följande:
    Hur har ni gjort nu i starten med amning och så, har ni provat mat som dom ändå råder en och undvika när man ammar? Tänker främst på dom smarriga svenska jordgubbarna som komma ska :P
    Den korta tiden som jag ammade så undvek jag ingenting. Jag åt som vanligt, med både kryddor & lök & sånt. Märkte inget konstigt med tösen. Mitt problem va dock helt annat, sinade som sagt. Har aldrig hört att man ska undvika jordgubbar, varför ska man det? *dålig koll* Skrattande
  • EwMa
    Naas skrev 2013-06-10 15:44:39 följande:
    Den korta tiden som jag ammade så undvek jag ingenting. Jag åt som vanligt, med både kryddor & lök & sånt. Märkte inget konstigt med tösen. Mitt problem va dock helt annat, sinade som sagt. Har aldrig hört att man ska undvika jordgubbar, varför ska man det? *dålig koll* 

Enda jag hört med jordgubbar är att barnet kan få utslag. Hehe då bor vi båda i amhult ;)
  • June82
    Naas skrev 2013-06-10 15:41:08 följande:
    Ja hus drömmer vi om oxå! Men får ser till att landa lottovinsten först känns det som :/ Helt galet vad bankerna kräver för att man ska få lån..men men.. :(

Ang. värmeutslagen så tror jag att det finns kylbalsam ja, men vi kör naket mest hela tiden istället & det funkar rätt bra det med :) & svalkar med fuktiga tvättlappar när det är riktigt hett inne :)

Va härligt att eran prins sover så länge! Det börjar så smått bli lite längre sovstunder på nätterna för oss med..så vi håller tummarna för att det börjar vända :D Den där trötta hjärnan är inte att leka med haha, har gjort så mkt konstiga saker när jag haft sån där riktigt sömnbrist.. Foten i munnen

Jag kan rapportera efter denna helgen i husvagn om det är värt att göra när dem är så små..hehe ;) Nä men skämt åsido, det ska bli mysigt. Jag gillar att campa, det är mysigt. Men som du säger det kommer ju bli ännu mysigare nästa sommar när vi har små yrväder som springer runt Skrattande

Japp vi bor i Torslanda, eller amhult för att vara exakt.

Sover er pojk mkt på dan oxå eller är det full rulle fram till kvällningen? 
    Samma här hehe, man har perioder numera har jag märkt när man är jätte trött och sen kan man vara "super" pigg. Jag har några nätter nu varit jätte trött samt tidigt på morgonen.. Skyller på hormonerna ;) Och man "drömmer" som sagt att man varit uppe och matat och bytt, så undrar man varför han fortfarande skriker.. *dohh*

Åhh Amult måste vara jätte fint att bo i?! Så nära till Varholmen (smultronställe) hehe.. Bor ni i lgh där då?

Han brukar sova en liten stund vid lunch tid, och oftast då är vi ute och promenerar så då sover han i vagnen =) Sen är han vaken en stund efter det, äter och leker, sen små slumrar han en stund till, antingen i babysittern eller på babygymmet =) Sen är det dax att äta igen, oftast mellan 17 och 18 tiden, och efter de så somnar han (fast med lite protest) ibland! Han kan vara jätte trött men vill inte sova haha..
    Hur är eran tös?

Har ni funderat på babysim? Solig
  • EwMa

Hur gjorde ni i första tiden med kudde i sängen? Vi köpte två olika nere på Ullared, en lite tjockare som vi har i sängen och en plattare i vagnen...men nu känns den i sängen lite för hög typ. Ska man köra utan kudde i början eller byta och ha den som vi har i vagnen i både sängen och vagnen? har läst att man ska variera med huvudet i början för att det ska växa som det ska och inte bli platt på ställen och så...

• June82
    EwMa skrev 2013-06-12 09:13:22 följande:
    Hur gjorde ni i första tiden med kudde i sängen? Vi köpte två olika nere på Ullared, en lite tjockare som vi har i sängen och en plattare i vagnen...men nu känns den i sängen lite för hög typ. Ska man köra utan kudde i början eller byta och ha den som vi har i vagnen i både sängen och vagnen? har läst att man ska variera med huvudet i början för att det ska växa som det ska och inte bli platt på ställen och så...
    Jag köpte oxå en "för tjock" i Ullared, som jag trodde skulle vara bra. Tills en vän till mig sa att den va alldeles för stor när dom är så små. Så då köpte vi en plattare som man har i vagnen, och den har vi även i sängen =)
    Funkar jätte bra. Har den även när han ligger i sitt babygym :)
  • EwMa
    June82 skrev 2013-06-12 11:17:10 följande:
    Jag köpte oxå en "för tjock" i Ullared, som jag trodde skulle vara bra. Tills en vän till mig sa att den va alldeles för stor när dom är så små. Så då köpte vi en plattare som man har i vagnen, och den har vi även i sängen =) Funkar jätte bra. Har den även när han ligger i sitt babygym :)

Då blir d att prova med den platta först tror jag. Man e ju så.rädd det ska bli galet
  • June82
    EwMa skrev 2013-06-12 11:22:50 följande:

Då blir d att prova med den platta först tror jag. Man e ju så.rädd det ska bli galet
    Ja visst är man.. Men om du har vänner som har barn så är det super att kunna rådfråga dom. Det gjorde vi mycket, speciellt i början. Sen letar jag mycket på nätet och läser :)
    Ett tips är att gå med i Libero klubben och Pampers. Finns massa intressant på deras sida samt att man får rabatter mm.. Glöm inte att fråga efter din startväska på BB sen. Annars kontaktar du Libero så får du av dom med =)
  • EwMa
    June82 skrev 2013-06-12 11:29:38 följande:
    Ja visst är man.. Men om du har vänner som har barn så är det super att kunna rådfråga dom. Det gjorde vi mycket, speciellt i början. Sen letar jag mycket på nätet och läser :)
    Ett tips är att gå med i Libero klubben och Pampers. Finns massa intressant på deras sida samt att man får rabatter mm.. Glöm inte att fråga efter din startväska på BB sen. Annars kontaktar du Libero så får du av dom med =)

redan me i båda så den ska allt me hem :P

ja mycket frågande kommer d bli och mycket googlande 
  • June82
    TeddyGirl82 skrev 2013-06-24 17:54:03 följande:
    Hoppas alla hade en bra midsommarhelg (EwMa som bytt nick bara)
    Hos oss va den väldigt lugn =) Vi hade hemma mys med god mat. Satt på balkongen och njöt. Va ju inte det roligaste vädret, men för oss gjorde det inget då vi ändå va hemma.
    Hur va din midsommar? Solig
  • TeddyGirl82
    June82 skrev 2013-06-25 21:32:04 följande:
    Hos oss va den väldigt lugn =) Vi hade hemma mys med god mat. Satt på balkongen och njöt. Va ju inte det roligaste vädret, men för oss gjorde det inget då vi ändå va hemma.
    Hur va din midsommar? Solig

Var en lugn midsommar här med. Kunde ju sitta ute mer änman gjort på länge, var ju klibbigt och äckligt men. Firade med familjen.
  • TeddyGirl82

Hoppas allt e bra med er om ni är kvar här.

Går på övertid nu, med en dag. Men den kommer när den kommer... 

Svar på tråden Mammalediga i Göteborg