• Anonym (tamigdå)

Sexlusten osynkad

För ett år sedan slutade jag med alla preventivmedel eftersom min sambo och jag bestämde oss för att skaffa barn nr 2. Jag kan inte säga att vi hade mest spännande sexliv innan men jag hoppades att vi skulle kanske hitta motivation och börja njuta mer av vårt samliv. Nu har det som sagt gått ett år och det har inte blivit nån bebis och det är kanske inte konstigt, vår sexlust är inte synkad alls. Det känns som att jag är kåt hela tiden oavsett när i cykeln det är (förutom när jag har PMS). När jag önskar att vi har sex så kommer han med ursäkter. Han är trött, han har inte duschat, han måste läsa dokument för jobbet och så vidare. MEN så fort jag har mens, och jag vet att han inte vill ha sex när jag blöder då är han på mig hela tiden!!! Han kysser mig och tar på mig och gör allt för att jag ska bli kåt när han vet att vi inte "kan" göra nått åt det. Han frågar hela tiden om jag inte är färdig med tant röd och så fort jag är färdig då är han inte intresserad längre.

Vi är båda runt 30 och vi har några extra kilo på kroppen men inget allvarligt. Jag har börjat fantisera om andra män som jag har aldrig gjort innan som jag tycker säger mycket om hur jag har det. Jag vill ha sex! Ofta!

Finns det nån där ute som har varit med om liknande eller kan komma med råd? Please?

• Svar på tråden Sexlusten osynkad
  • Anonym (tamigdå)

Ingen?

• JohnSword

Verkar lite skumt med din sambo..men vågar mig inte på en gissning på varför han beter sig så konstigt. Har du frågat honom?

• Anonym (tamigdå)
    JohnSword skrev 2013-05-28 16:03:53 följande:
    Verkar lite skumt med din sambo..men vågar mig inte på en gissning på varför han beter sig så konstigt. Har du frågat honom?
    Ja det har jag och jag har sagt hur irriterande jag tycker det är att han tänder på mig när han inte kan få mig. Han säger att han är stressad på jobbet...

Hur ska man skaffa barn när partnern vill inte ha sex när man har ägglossning? Kan det vara det som är problemet? Han säger att han vill skaffa fler barn men sen vill han inte göra det som krävs? Sen för att jag inte ska tro att han inte tänder på mig så gör han allt han kan när det inte kommer att leda nånstans?

Läser jag för mycket i det nu?
  • Anders 386

Börjar han backa på barn nummer 2? Du kanske ska kolla upp. Han kanske inte vill ta upp frågan av rädsla för hur du ska reagera. Helt klart undviker han medvetet sex. Tror du ska börja nysta där...

Lycka till - hoppas ni får till det... 

• Anonym (Jj)

Då skulle jag ljuga som en häst travar o påstå mig ha mens då jag inte har mens.

• Think

Hmm. Han kanske inte är kåt på dig när du tjatar om sex( om du nu gör det när du är kåt) . Köp lite sex leksaker o sånt, kanske han ändra sig. Lycka till

• JohnSword

Man vet ju oftast svaret själv när man börjar fundera. Det lutar nog åt att han inte önskar ett barn till, men det kan ju vara svårt att erkänna det och ångra sig, eller så vill han inte såra dig. Det kanske är den frågan du ska ställa och förbereda dig på att svaret kanske inte blir det du önskar.

• Anonym (tamigdå)
    Anders 386 skrev 2013-05-28 16:27:04 följande:
    Börjar han backa på barn nummer 2? Du kanske ska kolla upp. Han kanske inte vill ta upp frågan av rädsla för hur du ska reagera. Helt klart undviker han medvetet sex. Tror du ska börja nysta där...

Lycka till - hoppas ni får till det... 
    Jag får göra det. Allt pekar åt det hållet och jag är trött på att bara ha sex med mig själv..... helt ärligt.
  • Anonym (tamigdå)
    Anonym (Jj) skrev 2013-05-28 16:29:21 följande:
    Då skulle jag ljuga som en häst travar o påstå mig ha mens då jag inte har mens.
    Ja eller hur! Det är en bra lösning :)
  • Anonym (tamigdå)
    Think skrev 2013-05-28 16:35:54 följande:
    Hmm. Han kanske inte är kåt på dig när du tjatar om sex( om du nu gör det när du är kåt) . Köp lite sex leksaker o sånt, kanske han ändra sig. Lycka till
    Jag har faktiskt aktat mig för att inte tjata om sex utan göra saker som jag vet han tänder på. Leksaker har jag så jag får väl utnyttja dom tills han bestämmer sig för att vara sexuellt aktiv igen.
Svar på tråden Sexlusten osynkad