• naggista

Använder du glas- eller plastnappflaska?

Är också intresserad av att veta ifall varför du väljer glasflaska samt om det någon gång hänt att den gått sönder? I vilken situation gick den i så fall sönder?

Tack på förhand! 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Använder du glas- eller plastnappflaska?
  • naggista

Roligt med många svar och tankar i tråden! Själv har jag kört med glasflaskor på grund av att den lilla information jag hittills tagit till mig i ämnet pekar mot att det är bäst för barnet! 

Men är inne på min fjärde glasflaska (dyrt!). Mina har bara gått sönder utomhus eller när vi varit på besök hos någon med klinkersgolv. Men då har den fallit ca 1,5 meter. Aldrig gått sönder när dottern gått runt och druckit med den själv och tappat den i golvet. 

Men är det någon som har klinkersgolv hemma och som låter sin småtting gå runt och dricka själv? Har den gått sönder om den åkt i klinkersgolvet?

Tack igen för alla svar på enkäten och kommentarer!  

• Cornellia
    purple box skrev 2013-05-30 21:24:30 följande:
    Har 2 st glasflaskor (nuk first choice) Som dottern vägrar. Hon fattar inte hur nappen fungerar.
    I övrigt har jag plast. Varför? Dottern behövde dr brown-flaskor. Och i glas fanns bara den smala som har en napp hon vägrar.  Nu vägrar hon allt annat än sina brownflaskor. (och ja, jag har provat att ha nappen i andra flaskor, hon vägrar... )

Metallflaskan jag köpte nu ska fungera med andra nappar, bla dr brown och mam. Kan ju vara ett tips om man ifrån plast.
    organicKidz™ Narrow Necked Baby Bottles Evenflo Silicone Classic Dr. Brown Green to Grow Silicone Momo Baby Gerber Rubber Model 76226 Nuk Gerber Silicone – Does not leak, but may spill a tiny amount of fluid when the nipple and ring are removed Nubby Non-Drip Nipples – Does not leak, but may spill a tiny amount of fluid when the nipple and ring are removed Medela – Medela nipple and Ring are compatible together. Individual Medela products are not compatible with organicKidz™ rings. organicKidz™ Wide Mouth Baby Bottles Mam Nubby Non-Drip Dr. Brown’s Natural Flow Avent – Nipples and Sippy Spouts Think Baby – Nipples and Sippy Spouts Chicco Anti-Colic Silicone Born Free – Nipples and Sippy Spouts Nuk
  • purple box
    Cornellia skrev 2013-05-31 14:05:56 följande:

Metallflaskan jag köpte nu ska fungera med andra nappar, bla dr brown och mam. Kan ju vara ett tips om man ifrån plast.
    organicKidz™ Narrow Necked Baby Bottles Evenflo Silicone Classic Dr. Brown Green to Grow Silicone Momo Baby Gerber Rubber Model 76226 Nuk Gerber Silicone – Does not leak, but may spill a tiny amount of fluid when the nipple and ring are removed Nubby Non-Drip Nipples – Does not leak, but may spill a tiny amount of fluid when the nipple and ring are removed Medela – Medela nipple and Ring are compatible together. Individual Medela products are not compatible with organicKidz™ rings. organicKidz™ Wide Mouth Baby Bottles Mam Nubby Non-Drip Dr. Brown’s Natural Flow Avent – Nipples and Sippy Spouts Think Baby – Nipples and Sippy Spouts Chicco Anti-Colic Silicone Born Free – Nipples and Sippy Spouts Nuk
    Visserligen tar hon inte ens mamnapp i mamflaskan. Men ganska trött på alla delar så ska kika på den, tack!
  • Airhostess

Använde Nuk glas flaskor tills jag slutade sterilisera och fortsatte då med Nuk plastflaskor.

• Celice29

Jag hade MAM:s flaskor till en början, men har nu övergått till glas, därför att det kändes bättre med tanke framställningsprocessen av plast och osäkerheten i vad de innehåller och ev. avsöndrar. Att värma mat i plast ska inte heller vara särskilt lämpligt.

Jag har kört Lifefactory-flaskor och är jättenöjd! De är greppvänlig tack vare silikonskyddet, de går att koka, man kan köpa till ett munstycke som funkar bra när barnet blir äldre. Dessutom tycker jag de är riktigt snygga! Båda mina flaskor har fallit från köksbänken rakt ner i klinkersgolvet och de höll- båda två. Så silikonhöljet är bra! I början var jag lite ovan att inte ha wide neck, men jag vande mig snabbt och slutade spilla. 

Jag köpte nappar fråm Esska eftersom de passar perfekt till Lifefactory! Vår dotter är 2,5 och dricker fortfarande ut flaskorna ibland (med det andra munstycket "Sippy cap") och ibland även mjölk med vanlig napp. De är ju ganska dyra i inköp, men jag tycker de har varit värda varenda krona! 

Mitt råd är att köra på en glasflaska md silikonhölje!

• EHEH

Jag har använt en Lifefactory flaska i glas med silikonhölje, de var bra och smidigt att esskanappar passar. Dessvärre gick den sönder! Det hände inte när barnet hade den, han har tappat den i golvet osv. utan att något hänt. Plötsligt, när min mamma satte igång och diskade den fick hon botten i handen. Måste ha uppstått nån skada tidigare, kan inte förstå hur det kunde hända. Tror ändå att det är extremt ovanligt att de går sönder, tänker köpa en ny nu till andra barnet. Känns tryggare att värma i micro t.ex.

• Liria

Vi använder bara barnmatsburkar som nappflaska. Har en adapter som heter KeepJar.com Sjukt smidigt! Går den sönder - bara att ta en ny burk i bruk. Burkarna har aldrig gått sönder i och för sig, upplever att de håller bättre än de NUK vi haft tidigare (3 gått sönder!). Detta blir mycket billigare! Använder wideneck nappar från NUK, Dr Brown och Mam med den.

Någon som använder naturgumminapp? Hur gillar era barn dem?

• Liria

@linda det var så lite så! Alla som hör talas om KeepJar vill börja använda den.. Så sjukt smart! Heja miljövänligare klimatsmartare produkter! :) beställde du med naturgumminappen till? Funderar på att beställa den men lite osäker på dottern kommer gilla det..

• empan

tack för tipset om keepjar. Superbra ju! Använder den med MAM nappar från ica

Svar på tråden Använder du glas- eller plastnappflaska?