• Anonym (Biet)

IVF biverkningar

Är det någon annan som har fått biverkningar tidigt i IVF-behandlingen? Jag mår illa, har ont i huvudet, är darrig och öm på magen och jag har bara sprutat i 4 dagar!! Det kan väl inte vara normalt?

• Svar på tråden IVF biverkningar
  • alynda

Jag blev öm i magen från dag 3 ungefär. Men du har så många fler biverkningar så jag tycker att du ska ringa din klinik snarast. Har de ett journummer kanske? Gissningsvis får du komma in för provtagning så att man ev kan reglera dosen eller byta till annat preparat.

• Anonym (Biet)
    alynda skrev 2013-05-29 22:15:33 följande:
    Jag blev öm i magen från dag 3 ungefär. Men du har så många fler biverkningar så jag tycker att du ska ringa din klinik snarast. Har de ett journummer kanske? Gissningsvis får du komma in för provtagning så att man ev kan reglera dosen eller byta till annat preparat.
    Kliniken har ett journummer men det känns så jobbigt att ringa, jag mår ju inte jättedåligt. Har tid för VUL i övermorgon, tänker mig att jag ska vänta tills dess (om det inte blir värre i morgon). 
  • Ellie
    Anonym (Biet) skrev 2013-05-29 22:26:12 följande:
    Kliniken har ett journummer men det känns så jobbigt att ringa, jag mår ju inte jättedåligt. Har tid för VUL i övermorgon, tänker mig att jag ska vänta tills dess (om det inte blir värre i morgon). 
    Det är bättre att ringa innan dess. Mycket kan hända på 2 dagar, och i värsta fall blir du överstimulerad så att detta försöket måste avbrytas. Det är bättre att reglera dosen så snart som möjligt om du får en för hög dos. Ring imorgon. De är vana vid att man ringer - falsklarm eller ej.
  • Anonym (Biet)
    Ellie skrev 2013-05-29 23:37:40 följande:
    Det är bättre att ringa innan dess. Mycket kan hända på 2 dagar, och i värsta fall blir du överstimulerad så att detta försöket måste avbrytas. Det är bättre att reglera dosen så snart som möjligt om du får en för hög dos. Ring imorgon. De är vana vid att man ringer - falsklarm eller ej.
    Usch vad orolig jag blir nu. Ringer i morgon bitti. Men är det inte galet tidigt att bli överstimulerad? Jag trodde det kunde hända efter ÄP? Jag är ju dock känslig och finns det en biverkning så får jag den ;)
  • Ellie
    Anonym (Biet) skrev 2013-05-29 23:53:22 följande:
    Usch vad orolig jag blir nu. Ringer i morgon bitti. Men är det inte galet tidigt att bli överstimulerad? Jag trodde det kunde hända efter ÄP? Jag är ju dock känslig och finns det en biverkning så får jag den ;)
    Det kan hända även innan ÄP att man vill sänka dosen om responsen varit "för bra". Jag låg själv på gränsen för om de skulle avbryta (som tur var behövdes inte det), och de tog extra blodprover och gjorde extra ultraljud.
    Har du tur så "inbillar du dig" bara, men de kommer inte tycka du är löjlig för att du ringer. Att det fortfarande är ganska tidigt gör ju att det finns chans att ändra doserna om det behövs. Det är säkert ingen fara. Min mening var inte att skrämma upp dig, bara säga att det är helt ok att ringa och prata med dem. Lycka till!
  • Anonym (Biet)

Usch, har mår verkligen superilla nu på morgonen. Ringde precis till kliniken och de ska återkomma lite senare efter de pratat om det. Tack för pepp om att ringa!

• Ellie
    Anonym (Biet) skrev 2013-05-30 09:31:17 följande:
    Usch, har mår verkligen superilla nu på morgonen. Ringde precis till kliniken och de ska återkomma lite senare efter de pratat om det. Tack för pepp om att ringa!
    Bra att du ringde! Hoppas det går bra! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF biverkningar