nozpa skrev 2013-05-30 22:51:46 följande:
Meh, är väl inte konstigt att vilja ha barn snart igen? Jag och min man ville ha 2 barn tätt. Det visste vi sedan flera år innan vi började med bebisverkstaden.
Efter första dottern föddes saknade jag känslan av att vara gravid. Var såklart överlycklig över att hon äntligen var ute. Men vi ville ha barn tätt, nu valde vi att vänta ett tag. Men jag kände nästan direkt att ja nu vill jag ha en sån här underbar till! Nu, nu, nu! :)
Efter min andra grav ca 2 år senare kände jag inte alls så.
Har många kompisar som efter någon av sina graviditeter känt på samma sätt.
Nej, det är inte alls konstigt att längta efter ett till barn direkt efteråt. Det finns faktiskt en förklaring till att man känner så, hormon-nånting-blaha. Men det betyder inte att det är vettigt att ge efter för sina impulser.
Ts bebis är alldeles nyfödd och behöver tid att knyta an. De känner inte varandra. De ska bygga upp en relation till varandra. Bebisen behöver det och förtjänar den tiden.
Man ska kanske ha i åtanke också att en graviditet kan bli jävligt jobbig. Är det schysst mot ett spädbarn att mamman medvetet riskerar att bli liggande pga foglossning, illamående, havandeskapsförgiftning och allt som nu kan drabba en gravid? Krämpor är knappast ovanliga och du kan nog räkna med ett och annat om du blir gravid utan att läka kroppen först.