• NikitaS

Skaka runt på åkgräsklippare?

Hejsan! Jag är gravid i vecka 25 och som ni alla säkert har märkt så växer gräset ordentligt..

Vi har en väldigt stor gräsmatta som tar ca 2 timmar att klippa med våran åkgräsklippare.

Min fråga är därför, med tanke på hur mycket det skakar, hoppar och lever.. Kan det vara skadligt för bebisen? Bör jag låta min sambo ta gräsmattan hela sommaren eller kan jag klippa utan oro?

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Skaka runt på åkgräsklippare?
  • Solrosens

Ja jag hade inte klippt gräset ifall det är så skakigt! Min gynekolog sa att man måste vara försiktigmochnundvika kraftiga skakningar och tunga lyft! Så jag litar på henne, dessutommvill jag inte utmana ödet med en massa onödigheter!

• KimPossible

Har ni en väldigt gammal åkgräsklippare? Är den trasig på något sätt? Vår skakar och hoppar inte mer än det blir om man åker bil eller cyklar. 

Såvida man inte har en riskgraviditet kan man ju leva precis som vanligt, så jag ser inte på vilket sätt det skulle vara skadligt. 

People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do.
  • Stårschan

Det är inte så att någon tycker att det är trist och tråkigt att klippa gräset och helst skulle vilja ha en oberoende part som säger att det är skadligt för gravida kvinnor att göra sådant? Flört

• NikitaS

Det är inget fel på gräsklipparen, men gräsmattan är väldigt bergodal-banig :)
    Jag tycker det är kul att klippa gräset så den gubben gick inte Stårchan ;)

Precis som Solrosens säger så har jag hört att skakningar och liknande kan vara skadligt, därför ville jag kolla upp det ryktet med folk som kanske vet/har erfarenhet.

Men på er låter det ju som att det ska vara helt ofarligt! Det som oroade mig var när jag klev av gräsklipparen idag och kände att jag fortfarande vibrerade, och undrade hur den lill* mådde därinne av skakandet.

Men tack för era svar! Jag fortsätter med mina klipp-maraton :)

• Stårschan

Lyssna på kroppen. Så länge det känns bra, så ska det väl inte vara några problem. Men märker du att magen inte trivs med skumpandet, så ta det lugnt!

Svar på tråden Skaka runt på åkgräsklippare?