• Anonym (crazy)

Till alla kvinnor med minskad/tappad sexlust

Finns det något här i världen som kan driva en till vansinne så är det när ens partner inte har någon lust till sex.

Jag älskar min fru och vi har stort utbyta intellektuellt av varandra. Vi älskar varandra och älskar att umgås med varandra. Därför känns det jävligt förnedrande att sitta på toa 5-6 ggr per vecka och runka för att man inte ska bli galen.

Ta dina grejor och dra då om doppa kuken är så viktigt, kommer några nu kommentera.

Men varför kan inte två personer i ett förhållande se till vad den andra anser vara viktigt i förhållandet. Min fru har 4-5 saker som hon tycker är viktigt och de ser jag till att hon får uppfyllda. Jag har tre-fyra halvviktiga saker och en mycket viktig. Men varför ska det vara så svårt att ta till sig av denna (för min del viktiga sak) viktiga sak? Varför kan inte mina behöv i hennes ögon väga lika tungt som hennes behov gör i mina ögon?

Sitta på toa och runka ersätter inte sex.

Varför tycker kvinnor med tappad lust att detta är så oviktigt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-31 20:14
    Ursäkta några felstavningar.

• Svar på tråden Till alla kvinnor med minskad/tappad sexlust
  • Smastor
    Celines Essence skrev 2016-02-06 14:23:34 följande:

Med andra ord. Om din kvinna tycker du är rätt trist i sängen, (sannolikt så) borde det väl vara okej att leta lite äventyr utanför äktenskapet... Eller?

Om någon är trist borde det väl vara lätt ordnat mot någon som varken vill eller vill lösa det? :p
  • Celines Essence
    Smastor skrev 2016-02-06 14:32:13 följande:

Om någon är trist borde det väl vara lätt ordnat mot någon som varken vill eller vill lösa det? :p

Lätt ordnat?

Vad menar du?
    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Smastor
    Celines Essence skrev 2016-02-06 14:36:17 följande:

Lätt ordnat?

Vad menar du?

Om någon är lite trist... Det borde ju gå att piffa till.. Måla personen grön och kalla den hulken eller något annat spännande :p
  • Celines Essence
    Smastor skrev 2016-02-06 14:45:21 följande:

Om någon är lite trist... Det borde ju gå att piffa till.. Måla personen grön och kalla den hulken eller något annat spännande :p

Jo det är klart . Hur svårt kan det vara. Quick-fix! .. Som alltid när det gäller brist på sexlust...
  • Smastor
    Celines Essence skrev 2016-02-06 14:58:29 följande:

Jo det är klart . Hur svårt kan det vara. Quick-fix! .. Som alltid när det gäller brist på sexlust...

Menar du att det även är lösningen på bristen av intresset med och inte någon nödlösning vid lite tristhet bara? ;)
  • Ordinär Man
    Celines Essence skrev 2016-02-06 14:23:34 följande:

Med andra ord. Om din kvinna tycker du är rätt trist i sängen, (sannolikt så) borde det väl vara okej att leta lite äventyr utanför äktenskapet... Eller?

Ja, varför skulle hon inte det? Kan du utveckla ett där?
  • Celines Essence
    Ordinär Man skrev 2016-02-06 15:21:12 följande:

Ja, varför skulle hon inte det? Kan du utveckla ett där?

Har ni ett öppet förhållande?.Då funkar det ju! Annars är det ju svårt att veta vad den andre anser tillräckligt trist för att ett utomäktenskapligt ska anses legitimt. Är det endast frekvensen ni går på eller är det teknik och engagemang också? Är bådas njutning en variabel? Har ni kommit överens om detta? Det är väl olika vad man tycker är trist...
  • Celines Essence

*Utomäktenskapligt äventyr*

• Ordinär Man
    Celines Essence skrev 2016-02-06 17:15:10 följande:

Har ni ett öppet förhållande?.Då funkar det ju! Annars är det ju svårt att veta vad den andre anser tillräckligt trist för att ett utomäktenskapligt ska anses legitimt. Är det endast frekvensen ni går på eller är det teknik och engagemang också? Är bådas njutning en variabel? Har ni kommit överens om detta? Det är väl olika vad man tycker är trist...

Nej, ämnet är tabu. Jag bara noterade att om hon vill ligga med någon på kan hon göra det. Det är ju faktiskt bara sex.
  • Celines Essence
    Ordinär Man skrev 2016-02-06 20:06:20 följande:

Nej, ämnet är tabu. Jag bara noterade att om hon vill ligga med någon på kan hon göra det. Det är ju faktiskt bara sex.

Om jag förstår dig rätt är det inget du pratat med henne om...eller?

Har du tagit upp förslaget att ni ska ha sex med andra?

För mig, personligen, känns det inte som "bara sex" att dela intim njutning med någon annan när man lever i en relation. Visst, alla fungerar och tänker inte som jag.

Jag respekterar de som lever som poly, eller de som tycker att sex inte behöver hållas inom relationen. Jag vet att det passar bättre för vissa, men du uttrycker dig som om ditt synsätt är det ända rätta, och då förstår jag att du får problem? Särskilt då du valt att leva med någon som inte delar ditt synsätt.

Det var först när jag började känna mig trygg, älskad och uppskattad som jag utvecklades sexuellt, på riktigt, och för att prova nya saker behöver jag känna en trygghet i att det inte spelar någon roll hur det blir.

För mig är sex som bäst när det är 100% kravlöst. Vi kan tex hålla på med varandras kroppar på alla möjliga sätt, som inte behöver resultera i sex. Och även om vi börjar på ett tydligt sexuellt sätt, passionerat och med mycket kåthet och lekfullhet är det okej om det ändå inte slutar med sex?Precis som att massage och "mys" kan bli sex fast man inte tänkt/trott det. Det är då sex får sin fulla potential? tycker jag?

Vi har inte "bara sex" när vi har sex. Det är så oändligt mycket mer?

Även om man har sex utanför äktenskapet ska man nog vara medveten att det inte är så "bara" att börja ha sex med andra. Särskilt inte vägen dit. Tvärtom tror jag det kräver mycket av relationen.
  • som det är

du har ju svaret hon kan aldrig älska dig .. hon be dig att dra för att du vill vara nära henne .. den man älska vill man krama kyssa o ha sex .. lämna henne livet är för kort..

• Anonym (OnaniOchPorrInteDetBästa)

Att kvinnor tappar sexlusten efter de fått barn är biologiskt. Ovanpå detta så får de ofta ta han om de nyfödda, vilket betyder sömnbrist och trötthet.

Vill man ha bra sex, skaffa inte barn! Män är alltid kåta oavsett, men kvinnor har ofta inte förmågan att tänka på sex när de har en kulting att ta hand om. Krångligare är det inte.

• Anonym (D.a)
    Anonym (crazy) skrev 2013-05-31 19:50:03 följande:

Finns det något här i världen som kan driva en till vansinne så är det när ens partner inte har någon lust till sex.

Jag älskar min fru och vi har stort utbyta intellektuellt av varandra. Vi älskar varandra och älskar att umgås med varandra. Därför känns det jävligt förnedrande att sitta på toa 5-6 ggr per vecka och runka för att man inte ska bli galen.

Ta dina grejor och dra då om doppa kuken är så viktigt, kommer några nu kommentera.

Men varför kan inte två personer i ett förhållande se till vad den andra anser vara viktigt i förhållandet. Min fru har 4-5 saker som hon tycker är viktigt och de ser jag till att hon får uppfyllda. Jag har tre-fyra halvviktiga saker och en mycket viktig. Men varför ska det vara så svårt att ta till sig av denna (för min del viktiga sak) viktiga sak? Varför kan inte mina behöv i hennes ögon väga lika tungt som hennes behov gör i mina ögon?

Sitta på toa och runka ersätter inte sex.

Varför tycker kvinnor med tappad lust att detta är så oviktigt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-31 20:14

Ursäkta några felstavningar.

• Anonym (Ingen aning)

Jag har ingen aning om varför jag inte har någon sexlust längre, men skulle inte neka min sambo sex helt och hållet för det, ställer skälvklart upp på sex trots att jag inte är upphetsad, tycker det är skönt eller får orgasm av det.,

Svar på tråden Till alla kvinnor med minskad/tappad sexlust