• Ninni27

IVF men pank - kan man söka bidrag?

Hej på er!
    Jag och min man har hamnat i en ganska jobbig situation, vi har ett bar och har redan från början tänkt att vi vill ha åtminstone ett till. Det har nu gått ett par år och  min man har haft en allvarlig sjukdom under denna tiden och har på grund av olika mediciner fått såpass försämrad sperma att IVF är enda möjligheten för ett andra barn. Vi vill väldigt gärna göra detta men eftersom vi redan har ett barn så måste vi bekosta allt själva.
    Jag arbetar men jag är inte speciellt välavlönad och min man har varit sjukskriven väldigt länge så vår ekonomiska situation är kass rent ut sagt. Är det någon som vet någon fond eller något stipendium eller så som man kan söka?
    Tacksam för all hjälp jag kan få!

• Svar på tråden IVF men pank - kan man söka bidrag?
  • Ninni27
    Ellie skrev 2013-05-31 20:07:28 följande:
    Hör med era jobb om de kan tänka sig bruttolöneavdrag. Då betalar arbetsgivaren behandlingen och gör sedan avdrag på lönen under en period som ni kommer överens om.
    fertilitetscentrum.se/goteborg/priser/bruttol.../
    Ja, vi håller på och kollar detta. Eventuellt kan mannens arbetsgivare ställa upp så vi slipper skatten men i och men att han inte jobbar och har någon lön att dra av på så måste vi betala tillbaka resterande direkt, dvs. nästan 40 000. Så vi behöver fortfarande få tag på någon form av sponsring.
  • Mojjans

Men om ni har så kass ekonomi , är det lämpligt att skaffa ett till barn då ?

• Ninni27
    Mojjans skrev 2013-05-31 22:43:59 följande:
    Det är ju lite skillnad på den extra kostnaden per månad som ett barn är (speciellt när man har alla kläder och saker sedan tidigare) och att klämma fram 40 000 på ett bräde.
  • Ninni27
    Mojjans skrev 2013-05-31 22:43:59 följande:
    För övrigt är det inte det som inlägget handlar om. 
  • Mojjans

Då säger jag ta ett lån

• Maramina

Vad är det för klinik ni funderar på som tar så mycket betalt? De flesta tar, vad jag har sett runt 30000kr/försök, de flesta under den summan till och med. Annars så känner jag inte till att man skulle kunna få några bidrag. Ta kontakt med www.barnlangtan.com/, där kan de kanske ge dig tips och råd

• Maramina

Glömde skriva att vi köpte ett paket med tre försök för 57000, därav min förvåning över priset du nämnde

Svar på tråden IVF men pank - kan man söka bidrag?