• oagnes

Vad ska vi säga till barnen?

Hej!

Jag undrar om någon har några råd?

Jag är bonusmamma åt två tjejer. På onsdag ska vi åka på en fyra dagar lång folkmusikfestval. Jag och min sambo träffades på den festivalen och vi firar i år 5 år tillsammans. Vi har från början sagt att barnen ska få vara med två nätter av fyra. Nu har barnen bestämt sig för att de vill vara med tre nätter. Till saken hör att vi ska bo i tält med allt vad det innebär av krångel med barn. 
    Jag och min sambo är överens om att vi vill ha två kvällar då vi kan dansa med varandra och inte behöva serva barn. Vad ska vi säga till barnen? Kan man säga som det är? Någon som varit i en liknande situation? Hur har ni löst det? 

• Svar på tråden Vad ska vi säga till barnen?
  • A82

Det är väl bara att förklara att de får vara med två nätter och att nu vill ha två nätter själva.
    Hur gamla är de? Tänkte om de är så pass gamla så de förstår....
    Vad de än vill är det som sagt ni som bestämmer hur det ska vara.

• oagnes

De är 10 och 13. Klart att det är vi som bestämmer i slutändan, men man känner sig lite elak och egoistisk. Och jag tycker att det är svårt att säga till dem att vi vill ha egentid. De tolkar det alltid som att vi tycker att de är jobbiga/inte älskar dem osv.

• BioBonus

Äh, det är bara att säga att nu blir det som vi har bestämt från början. Ni är med två nätter, men det är jätteroligt att ni vill vara med mer, så nästa gång/år så ser vi till att ni kan stanna med oss längre!

Svar på tråden Vad ska vi säga till barnen?