Vill han ha oss?
Jag har ett förhållande med en kille som är 24 år, sedan 8 månader tillbaka. Jag är snart 33 och ensamstående mamma sen flera år tillbaka. Sonen bor hos sin pappa varannan helg. Min pojkvän bor 20 mil bort och vi kan bara ses på helgerna, vilket vi båda tycker är jättejobbigt då vi vill träffas oftare. Vi älskar varandra och för första gången på vääldigt länge känner jag mig tillfreds och lycklig. Jag har varit tydlig från start med att jag inte kan flytta, pga att min son ska kunna träffa sin pappa oftare ju äldre han blir. Så allt hänger på min pojkvän. Det är han som måste säga upp sig från sitt jobb, sälja sin lägenhet och lämna sitt sociala liv i sin hemstad. Vi har pratat mycket, mest drömmande och halvt på skämt, om att det skulle vara underbart att få ses varje dag. Igår när vi hade det samtalet sa min pojkvän att familjelivet skrämmer honom och att han inte vet om det är ett sånt liv han vill leva. Han vet inte om han är redo för att ta ett sånt stort steg i sitt liv, men att han älskar mig otroligt mycket. Jag förstår såklart. Han har aldrig haft någon relation tidigare och är inte speciellt van vid barn. Dock funkar det skitbra mellan min son och honom. Efter att han sa detta så har min hjärna blivit fullkomligt kaos. Jag trodde verkligen att han ville detta lika mycket som jag. Vad fan ska jag göra nu? Vänta tills han har "bestämt" sig och känner sig redo? Hur länge orkar jag vänta på det? Tänk om han aldrig blir redo? Ska jag bara bryta och gå vidare? Känns så jävla svårt! Jag vill absolut inte göra ngt förhastat, men samtidigt börjar jag känna att det är dags att ta relationen ett steg längre. Men hur fan ska det gå till?
Jag vet att mina frågor är omöjliga att svara på....men någon kanske har lite kloka tankar och/eller liknande erfarenheter??