• Daddy d03

Hjälp mamman har tatt barnen och flyttat 22 mil med barnen..

Hej... Har bara lite frågor jag måste fås svar på.. Är så att jag och barnens mamma är på väg att separera och hon sa att hon behövde lite tid .. Tänkte ok och lät henne och barnen åka till hennes syster .. 22 mil från där barnen varigt folkbokförda Och gått skola och dagis .. Men nu när det gått 3 v börjar det låta annorlunda.. Du kan ha barnen varannan helg och lov o så Men det räcker inte för mej :( vill mer .. Har 3 barn tillsammans på 2,4,6.. Gör allt för att barnen ska kunna bo med dej .. Hon som valt o flytta ? Och då hon har depritioner och ätstörningar e jag lite orolig för barnen med Jag har haft ett missbruk för 5 år sedan men gått behandlingar och klarat mej .. Men nu säger mamman att hon skiter i vad hon måste göra för o ha barnen även om det Är att på visa att mina barn inte har det bra hos mej och att jag inte klarar av det... Jag har haft fast jobb sen 2010 men svårt o vara hemma då jag kör lastbil men säger Upp mig utan o tveka om det hjälper mej få barnen till baka.. Så jag undrar får hon bara flytta så ? Och att till lägga har hon en dotter på 13 år som tycker att jag tagigt hennes mamma ifrån henne Och rent hatar mej och tror detta är mycket som spelar in Bör man ta det så långt att tingsrätten blir inblandade ? Vill inte sabba chansen att kunna vara en familj igen men måste ju sätta barnen först.. Älskar dem o dem mej och både 6,4 åringarna vill bo med mej i staden de växt upp i Även blivit ombedd att flytta till dem ... Men får ingen lägenhet där dem bor .. Snälla hjälp någon .. Vet inte vad jag ska göra

• Svar på tråden Hjälp mamman har tatt barnen och flyttat 22 mil med barnen..
  • cawe93

Du kan ju inte stava eller sätta punkt någonstans. Trolltråd.

• Monki

Tänkt på att han kanske har dyslexi?

cawe93 skrev 2013-06-02 09:25:52 följande:

Mamma till fyra -02, -04, -07 & -10.
  • Fantasilös

Cawe93: Så bara för att man inte är bra på att stava o sätta punkt så är TS påhittad? Hur fan tänkte du där?

• Natulcien
    cawe93 skrev 2013-06-02 09:25:52 följande:
    En s.k. trolltråd innebär att det är någon som bara skämtar/låtsas/tramsar. Att man missar skiljetecken eller stavar fel är inte synonymt med trolltråd. Du borde ta reda på fakta innan du hojtar nästa gång.
  • Hawine

Ts är det som du säger skall du snabbt kontakta ett ombud och begära interimistiskt beslut från tr på ev boende och umgänge, hon får flytta men inte bara flytta med barnen om du inte godkänner det bäst är om ni tillsammans kan ordna det som är bäst för era barn men kan ni inte det så får tr göra det

• Daddy d03

Ursäkta mej för stavning , punkter och att de blev rörigt. Ville bara ha lite råd på hur jag ska gå tillväga och inte hur jag ska stava ? Tack alla andra som skrivigt och orkar bry sej.

• mammalovis

Mamman till barnen har ingen rätt att föra bort dem och inte låta dig träffa dem. Antingen får ni ta det på frivillig basis och diskutera fram ett umgängesavtal via familjerätten som kan göras bindande eller också får du driva det via tingsrätten.

Sedan verkar ni ha/haft bekymmer båda två, vilket kan ställa till problem, men lycka till!  

• Daddy d03

Jo vi har väl haft det jobbigt båda 2 men det ska väl inte spela någon roll ? Alla har ju problem men de viktiga e ju att taitu med dem och bättra sig ? Gjort allt för mina barn och för o kunna vara så bra pappa det bara går.. Får umgänge men bara varannan helg och lov o de e förlite för mej.. Sen e det ju hon som lämnat där vi bodde med skolor och dagis typ Så hon ville att jag skulle skriva på papperna för byte av skola i dag men gjorde inte det och då blev hon skit sur och vill ta det till rätten

Svar på tråden Hjälp mamman har tatt barnen och flyttat 22 mil med barnen..