Regnkläder/ytterkläder
Hej,
Min son på 1 år börjar förskolan i september. Nu sitter jag och funderar på vad han ska ha för regnställ? Ska det vara ett fodrat eller ofodrat?
Jag tänker på ett fodrat, så slipper man ta på två lager, och ett fodrat kan man väl ha på hösten, det blir väl inte för varmt? Eller har jag fel?Vi bor nere i Skåne.
Sen har man väl fleecejacka och fleecebyxor under ett ofodrat? Sen vanliga kläder under fleecen?
Dock har jag läst på Polarn o Pyrets hemsida, att dom rekommenderar inte att man har vanliga kläder på, utan underställ i polyester eller ull, sen andra lagret fleece och sen vindtätt/vattentätt jacka.
Jag bara tänker, om man ska göra som Polarn o Pyret skriver, då får ju förskolepersonalen ta av de vanliga kläderna när dom ska ut, för att endast ha de tre lagren, gör dom verkligen det...?
Sen förutom regnställ, vad har ni då får ytterkläder till era barn?
Jag funderar på att köpa en vind och vattentät skaljacka och skalbyxor, med fleecekläder under där. Men ska man verkligen ha underställ också? Går det inte med vanliga kläder?
Sen till vintern när det blir riktigt kallt, tänkte jag köpa en tjock overall...
Vad har ni på era barn? Är så tacksam för svar! Behöver lite råd :)