• MajaMu

Hur delar ni upp sommaren? (Ni med små barn)

Hej, Första sommaren som skilda är snart här. Jag och mitt ex han barnen halva tiden var, med byten 3 ggr i veckan. Vår minste är bara 2,5 år gammal. Nu är sommaren på gång, vi har lagt upp semestrarna med 3 veckor var efter varandra för att maxa barnens sommarlov. Jag skulle gärna vara bortrest större delen av min semester, främst vara på mina föräldrars sommarställe som ligger 50 mil bort. Frågan är om det blir för lång tid borta från pappan för barnen. Likaså har pappan pratat om att vara på sina föräldrars sommarställe under sina veckor, kanske skulle de åka dit tidigare också för att få mer ledigt. Vi kan ju så klart hålla oss i stan mer så det blir lättare att ses men det känns inte som om ledigheten blir lika meningsfull då. Hur delar ni upp sommaren, ni som har lite mindre barn? Hur lång tid kan vara ok att vara borta från mamma eller pappa under sommarlovet?

• Svar på tråden Hur delar ni upp sommaren? (Ni med små barn)
  • Hawine

De jag känner har 3v var ibörjan och sedan 2 v var resten av sommaren. Det har funkat för dem men man ska nog se till sina barns mående istället för att fundera hur andra gör tycker jag

• MajaMu

Visst är det så. Men jag kan ändå tycka att är intressant att höra hur andra föräldrar tänker. :)

Svar på tråden Hur delar ni upp sommaren? (Ni med små barn)