Varför använder folk hårdtvål!?
Hatar när man varit på toa hos någon och ska tvätta händerna och så ligger det en sprucken gråbrun tvål på handfatet. Då känns det fräschare att skippa tvålen över huvud taget.
Hatar när man varit på toa hos någon och ska tvätta händerna och så ligger det en sprucken gråbrun tvål på handfatet. Då känns det fräschare att skippa tvålen över huvud taget.
Jag gillar känslan av hårdtvål, och ska man gå omkring och vara rädd för bakterier i tid och otid så är det lika bra att ge upp på en gång, man kommer ändå aldrig vinna den fighten.
Jag gillar hårdtvål och har inga problem med att det skulle vara sunkigt eller så.
Vi sköljer alltid av hårdtvålen efter oss så den är alltid fräsch. Dock använder vi den bara inom familjen och mest använder vi pumptvål på toaletter och i köket. Skulle aldrig lägga en hårdtvål på gästtoan. Tycker inte om att använda andras tvålar själv.
Hårdtvålen får sin utsida avsköljd/bortsliten för varje användare. Pumptvålens pump får det inte!
Så vart finns det flest bajsbakterier?
Att flytande tvål innehåller vatten gör att bakterier trivs, så därför måste man tillsätta kemikalier för att hålla dom på mattan.
Som de övriga som svarat. Vår hårdtvål är inte smutsig och sprucken. Men vi har både mjuktvål och hårdtvål hemma.
Och bakteriefighten vinner du aldrig ( och ska inte för då kan du bli rejält sjuk)
Vad du känner och vad som är sant är två olika saker.
Tror ju inte det är mindre bakterier på flytvålspumpen.
Nackdelen med hårdtvål är väl om man råkar tappa den..
Vi har både hård och flytande tvål i vårt badrum, jag föredrar den hårda (Barnängen) för jag tycker händerna känns renare av den.