• mycketsaft

Varför använder folk hårdtvål!?

Hatar när man varit på toa hos någon och ska tvätta händerna och så ligger det en sprucken gråbrun tvål på handfatet. Då känns det fräschare att skippa tvålen över huvud taget.

• Svar på tråden Varför använder folk hårdtvål!?
  • Petrol

Jag gillar känslan av hårdtvål, och ska man gå omkring och vara rädd för bakterier i tid och otid så är det lika bra att ge upp på en gång, man kommer ändå aldrig vinna den fighten.

Jag gillar hårdtvål och har inga problem med att det skulle vara sunkigt eller så.

• m0desty

Vi sköljer alltid av hårdtvålen efter oss så den är alltid fräsch. Dock använder vi den bara inom familjen och mest använder vi pumptvål på toaletter och i köket. Skulle aldrig lägga en hårdtvål på gästtoan. Tycker inte om att använda andras tvålar själv.

• Benhard

Hårdtvålen får sin utsida avsköljd/bortsliten för varje användare. Pumptvålens pump får det inte!

Så vart finns det flest bajsbakterier?

Att flytande tvål innehåller vatten gör att bakterier trivs, så därför måste man tillsätta kemikalier för att hålla dom på mattan.

• sextiotalist

Som de övriga som svarat. Vår hårdtvål är inte smutsig och sprucken. Men vi har både mjuktvål och hårdtvål hemma.

Och bakteriefighten vinner du aldrig ( och ska inte för då kan du bli rejält sjuk)

• K J K

Vad du känner och vad som är sant är två olika saker.

• Decx

Tror ju inte det är mindre bakterier på flytvålspumpen.

Nackdelen med hårdtvål är väl om man råkar tappa den..

• Caitlin Deschanel

Vi har både hård och flytande tvål i vårt badrum, jag föredrar den hårda (Barnängen) för jag tycker händerna känns renare av den.

• Anonym (Dinosaurien)
    mycketsaft skrev 2013-06-02 21:25:47 följande:
    Varför använder folk hårdtvål!?

Hatar när man varit på toa hos någon och ska tvätta händerna och så ligger det en sprucken gråbrun tvål på handfatet. Då känns det fräschare att skippa tvålen över huvud taget.

Gammal tråd, men orkar inte skapa en ny. :)

Nu har det hunnit gå snart 12 år sedan TS.

Jag känner mig som en dinosaurie som fortfarande vill duscha med hårdtvål.Jag känner mig renare än när jag använder flytande tvål som jag tycker lämnar en oljig hinna efter sig.
    Tydligen har Dove hårdtvål slutats säljas i Sverige nu. I butikerna är det svårt att hitta hårdtvål alls. Hyllorna är fulla med olika flytande tvålar.

I vår familj är jag den enda som använder hårdtvål i duschen. I kök och vid handfaten är det flytande tvål som gäller.

Är jag den enda som fortfarande använder hårdtvål när jag duschar? Några fler som känner sig som gamla dinosaurier när de tvålar in sig med hårdtvål?Glad
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Dinosaurien) skrev 2025-02-10 12:10:29 följande:

Jag känner mig som en dinosaurie som fortfarande vill duscha med hårdtvål.Jag känner mig renare än när jag använder flytande tvål som jag tycker lämnar en oljig hinna efter sig.
    Tydligen har Dove hårdtvål slutats säljas i Sverige nu. I butikerna är det svårt att hitta hårdtvål alls. Hyllorna är fulla med olika flytande tvålar.

I vår familj är jag den enda som använder hårdtvål i duschen. I kök och vid handfaten är det flytande tvål som gäller.

Är jag den enda som fortfarande använder hårdtvål när jag duschar? Några fler som känner sig som gamla dinosaurier när de tvålar in sig med hårdtvål?Glad
    ÖoB säljer Dove hårdtvål i alla fall! 
  • Anonym (s)
    Anonym (Dinosaurien) skrev 2025-02-10 12:10:29 följande:

Jag vet fler men de använder då ofta mer av de ekologiska från mindre företag så köp online ;)
  • Anonym (Dinosaurien)
    Anonym (Malin) skrev 2025-02-10 13:17:17 följande:
    ÖoB säljer Dove hårdtvål i alla fall! 
    @Malin, du är en ängel! Då ska jag kolla där. Skickar en virtuell kram till dig! Solig
Svar på tråden Varför använder folk hårdtvål!?