• Duefigli

Snygga OCH bekväma skor - finns det?

Älskar olika sorters skor men lyckas alltid köpa modeller som gör superont. Skrikandes

De klämmer, är för platta eller ger skavsår...

Har testat Rieker, men måste erkänna att jag tycker de känns tantiga och är heller inte så sköna som jag hade hoppats på.

Echo ser ut att ha några fina pumps, men det ligger nån tantig touch över de flesta av deras modeller.

Så nu tänkte jag be er om hjälp, vad ska jag leta efter?

Skulle dels vilja ha ett par ballerinaliknande skor utan klack för vardagsbruk och ett par med lite klack för lite viktigare jobbmöten och fester.

Eftersom jag sannolikt får betala en slant får de gärna vara hyfsat tidlösa, men med ett modernt snitt.

Tips någon?! Skrattande 

• Svar på tråden Snygga OCH bekväma skor - finns det?
  • Duefigli
    puss skrev 2013-06-03 21:29:24 följande:
    Louboutin.
    Hoppla! Med en slant tänkte jag mig runt någon tusing, inte fem Flört Men de är grymt snygga. Har dock aldrig provat några. Vad är det som gör dem speciella komfortmässigt - de flesta ser ju inte direkt dösköna ut?
  • Duefigli
    Zayco skrev 2013-06-03 21:35:18 följande:
    Jeffrey Campbell! 
    Har aldrig hört talas om dem och googlade - tyvärr inte min stil alls. Men tack för tipset  
  • Duefigli
    Gryntroll skrev 2013-06-03 21:45:20 följande:
    Jag gillar vissa av Tamaris pumps. Supersköna!
    De finns ju faktiskt i rätt många butiker - och visst är det rätt bra pris? Ska prova!
  • Duefigli
    puss skrev 2013-06-03 21:37:40 följande:
    De är mjuka att gå i och sitter bra på foten.
    Ok, låter ju som nåt jag letar efter. Skulle gärna testa dem men bor inte i Stockholm, och jag antar att det är där man hittar dem?
  • Gryntroll
    Duefigli skrev 2013-06-03 21:51:35 följande:
    De finns ju faktiskt i rätt många butiker - och visst är det rätt bra pris? Ska prova!

Helt ok pris!
  • m0desty

Jag köpte nyligen ett par Caprice. De är sköna och har dämpning i klacken. En aning tantvarning, men på jobbet passar de bra!

Jag har oerhört breda men korta fötter, stora ledknölar på stortårna och på köpet höga fötter - och älskar snygga skor. Det här är ett stort problem för mig.

Svar på tråden Snygga OCH bekväma skor - finns det?