• Vincent2012

Min mamma lägger sig i! Behöver råd.

Min mamma är snäll och vill gärna hjälpa till men ibland blir det för mycket. Hon kan snö in på saker och då ältar hon gärna det. Jag har väl sen tonåren lärt mig stänga av hennes ältande. Medans min man blir arg för att jag inte säger ifrån. Hon tjatar så till slut ger jag upp. Men det är ju trots allt vi som föräldrar som ska bestämma över vår son. Nu har hon snöat in på Alovera det ända hon pratar om. Allt är ju så giftigt ni måste använda Alovera osv. Tandkräm är farligt för små barn, vi äter oss sjuka vi måste dricka Alovera. Tar med sig kräm fast vi inte vill ha... Tjatar om hur hemskt det är med förskola. I bland önskar jag att hon nästan var senil. Jag orkar inte längre och vill inte ha en massa bråk hemma pga av det. Hon kör samma tjat om och om igen och fattar inte hur tjatig hon är. Låter nästan som hon har blivit hjärntvättad. Vad ska jag göra, orka inte ha det så här.

• Svar på tråden Min mamma lägger sig i! Behöver råd.
  • Tre Töser

Tyvärr tror jag att du måste bita ifrån. Inte otrevligt, men tydligt. Det bör vara du som gör det, inte din man. Kanske öva på en fras i stil med: " tack för din omtanke, men det där är våra beslut/men vi har tänkt över det och resonerar annorlunda/men låt oss avgöra detta, inte du" Lägg gärna en hand på hennes axel, titta henne i ögonen och säg det tydligt men inte ovänligt.

Svar på tråden Min mamma lägger sig i! Behöver råd.