saknad lust - vad ska jag göra?
Har ett rätt långt förhållande bakom mig med barn.
Vi har det stabilt och bra på alla sätt - utom sexlivet.
I förälskelsefasen var det hett och intensivt, som för så många.
Hormonerna sprutade.
Men i grund och botten har jag ett lågt sexuellt driv, och har alltid haft.
Det blir inte bättre av att jag genom hela vuxenlivet tidigare haft svåra endometriossmärtor och har genomgått flera hormonbehandlingar och sen ivf med ett par graviditeter på det.
Idag har jag hormonspiral, det enda som håller endon i schack så att jag är smärtfri.
Tyvärr reagerar jag på alla hormonpreparat, även detta, med ännu mer minskad lust.
Provat ta bort den - men då är smärtorna tillbaka.
När vi väl är tillsammans så tycker jag oftast om sexet, men jag har emellanåt svårt att komma.
Ibland - särskilt runt ägglossning - kan jag drabbas av verklig sexuell lust och längta efter min man. Men de tillfällena är få. I grund och botten behöver jag inte särskilt mkt sex för att vara nöjd.
Min man behöver verkligen ett mer aktivt sexuellt liv, och han behöver att jag känner mer lust och längtar efter honom.
Vårt förhållande behöver det, för jag inser att det mer och mer knakar pga detta.
Vi har pratat om det här många många gånger. Så många att det känns sönderpratat.
Vi kommer liksom ingen vart.
Min man tycker att han försökt allt.... jag ser väl eg bara att han mulnar och blir svårnådd när han grubblar över detta.
Jag VILL så gärna ha en ökad sexlust.
Det sista jag vill är att vårt förhållande ska krackelera - eller att min man ska må dåligt.
I nuläget blir det bara låsta positioner - för jag känner mig anklagad, otillräcklig, ledsen.
Jag KAN ju inte tvinga fram lusten - och jag vill inte låtsas.
Har ni några ideer om hur vi löser upp dessa knutar??