• naggista

Miljövänligt tvätt medel på riktigt – finns det något?

Jag blir galen! Har försökt hitta ett storpack miljövänligt tvättmedel att beställa hem. Jordklok.se låter ju som om de borde veta vad de håller på med – men de säljer så kallat miljövänligt tvättmedelel med zeoliter!? Ocean läste jag skulle vara bra, men de har ingen innehållsförteckning!?!?

Är det någon som har hittat ett miljövänligt tvättmedel på riktigt? Änglamarks ingredienslista verkar klara kravet, men ville ju köpa hem ett storpack för billigare tvättar..

Tack på förhand för tips!

• Svar på tråden Miljövänligt tvätt medel på riktigt – finns det något?
  • Frontline

Tvättnötter är väl skapligt miljövänligt och billigt har jag fattat det som...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Mumin80

Tvättnötter är enligt flera tester helt verkningslösa...

Storpack är svårt att hjälpa med. Däremot kan det vara bra att tänka på doseringen, så räcker även småpack längre, och du skonar miljön Ta reda på om du har hårt eller mjukt vatten, och använd hälften av den rekommenderade dosen på förpackningen så räcker det väl.  

• naggista
    Frontline skrev 2013-06-05 15:09:15 följande:
    Tvättnötter är väl skapligt miljövänligt och billigt har jag fattat det som...
    Tvättnötter är värdelöst. Det framgår snabbt efter lite googlande. Och att de skulle komma från Indien är påhittat. Där har ingen hört talas om det. 
  • lindakarlsson

Hej!

Jag kan tipsa om ett nytt miljövänligt och bra tvättmedel som jag fick rekommenderat för ett tag sedan av en vän. 
    Tvättmedlet heter Friendly och finns nu i de flesta butiker, det är miljövänligt och anpassat efter barns känsligare hud, funkar perfekt för min son som lätt får utslag.
    Trodde först inte att ett så pass skonsamt tvättmedel skulle klara de svåraste fläckarna, men det gör den galant!

Är supernöjd med Friendly tvättmedel, och jag känner dessutom att jag gör en insats för miljön :)
    Såg förresten att de har en kampanj nu på facebook nu där man får en rabattkupong, kolla in deras sida där som heter Friendly! 
    Prova, är säker på att ni blir lika nöjda som jag..

/tvåbarnsmamman     

Svar på tråden Miljövänligt tvätt medel på riktigt – finns det något?