• detta

Hur mår man av medicinen inför äggdonation?

Jag ska snart börja med Lupron och annan medicien inför en äggdonation och är rädd att jag kommer att påverkas mycket. Illamående och nedstämdhet är väl det jag är mest rädd för. Någon med erfarenhet som kan dela med sig?

• Svar på tråden Hur mår man av medicinen inför äggdonation?
  • annaba

Har haft lätt illamående och lite huvudvärk av östrogen, funkar med att äta lite men ofta så håller det sig nästan helt borta. Lite humörsvängningar av progesteron, men hanterbart. Förvarna make/sambo så att han förstår varför om du börjar storgråta eller blir arg som ett bi.

I övrigt har jag mest märkt att jag blivit varmare i kroppen av hormonerna och att slemhinnorna i underlivet är känsligare. På det stora hela väldigt hanterbart.

• MrsCecilia

Jag har mest lidit av sömnlöshet (av procren och prednisolon) Lite svettning och viktuppgång. Lite skakig i humöret men det här är ingeting jämfört när man gör IVF..

Det är väldigt individuellt och en del känner ingenting.   

• detta

Nu kan jag berätta att jag inte känt av medicinerna alls. Kanske att jag varit lite tröttare, men det vet jag inte om det beror på medicinerna eller jobbet. Fast det är jobbigt att hålla koll på att man ska stoppa i sig.

Svar på tråden Hur mår man av medicinen inför äggdonation?