• miamio

Min sambos vuxna son hatar mig

Kan en 25-årig son vara avundsjuk på att hans far hittat kärlek efter många år av ensamhet där bara sonen har haft all uppmärksamhet från sin pappa? Jag har inte gjort sonen något illa snarare tvärt om. Ställt upp i alla lägen. Hade jag varit dum eller behandlat honom illa så skulle jag ha fått det tillbaka. Får bara höra att det är jag som förstört hans far. Min sambo vill inte ta ställning och springer till honom så fort han ropar men har samtidigt gjort klart att han inte vill skilja sig från mig. 

• Svar på tråden Min sambos vuxna son hatar mig
  • Anonym (Tess)
    Ess skrev 2013-06-09 11:07:11 följande
    Det verkar lite knepigt, för man får involvera alla som ska delta. Både dig och hennes ev sambo.
    Men sen kanske hon räknar med att han tar upp det med dig och sen återkommer till henne.

Hon räknar nog inte med att jag ska delta alls eftersom hon har "första tjing" på pappan i egenskap av dotter. Och det är inte alltid jag deltar heller eftersom hon stundtals är ganska klängig på sin pappa och det tycker jag är lite jobbigt att bevittna. Jag håller mig hellre undan, ser till att jobba t.ex, så att de får vara ifred och umgås med varandra.
  • Anonym (Ta plats)
    Anonym (Tess) skrev 2013-06-10 12:04:24 följande:
    Hon räknar nog inte med att jag ska delta alls eftersom hon har "första tjing" på pappan i egenskap av dotter. Och det är inte alltid jag deltar heller eftersom hon stundtals är ganska klängig på sin pappa och det tycker jag är lite jobbigt att bevittna. Jag håller mig hellre undan, ser till att jobba t.ex, så att de får vara ifred och umgås med varandra.

Varför tar du bort dig själv? Ditt beteende signalerar både till pappan och dottern att du är mindre viktig och deras relation MER viktig. Är det verkligen så det är? Hur känns det att alltid hamna på utkanten i en relation där du om något borde kunna få känna dig som nummer ett??!! ( Att pappan och dottern har sin relation anser jag som en självklarhet likaså anser jag att det inte ens går att jämföra på samma dag en kärleksrelation och barn-förälderrelation)
  • Anonym (Tess)
    Anonym (Ta plats) skrev 2013-06-10 13:02:25 följande:

Varför tar du bort dig själv? Ditt beteende signalerar både till pappan och dottern att du är mindre viktig och deras relation MER viktig. Är det verkligen så det är? Hur känns det att alltid hamna på utkanten i en relation där du om något borde kunna få känna dig som nummer ett??!! ( Att pappan och dottern har sin relation anser jag som en självklarhet likaså anser jag att det inte ens går att jämföra på samma dag en kärleksrelation och barn-förälderrelation)
    Jag är alldeles säkert mycket mindre viktig, åtminstone i dotterns bok ;)

Jag tar bort mig själv därför att jag inte vill ta konflikten som jag gissar kommer att uppstå ifall jag tar mer plats. Är rädd att jag kommer att framstå som pappas nya, svartsjuka, elaka kvinna, som inte vill att han ska ha en bra relation med sin dotter.
    Och så är det ju inte.
    Men jag tar alltså hellre ett steg tillbaka än skapar en öppen konflikt kring detta. Men visst, lite ledsamt är det allt.
  • Anonym (Ta plats)

Jag förstår. Men vad synd ändå:( Du är värd att ta den platsen tycker jag. Kanske skulle hon få mer respekt för dig om du gjorde det? Tyvärr blir det ju ibland fel när vi vill göra rätt- Möjligt är ju att flickan får ännu mindre respekt för dig när du inte "står på dig" och aldrig kommer att acceptera dig av den anledningen heller. Det finns väl inget enda rätt att göra. Men nu har du prövat det här sättet du gjort hittils på, och det verkar ju inte funka, eller hur? Och sämre lär det väl knappast bli...dags för ett nytt sätt att göra det på tycker jag- ett sätt där DU kan få må lite bättre med dig själv också. Sätter du dig på tredje plats, kommer andra också¨att göra det (tyvärr..) Och det finns sätt att värna om sig sjölv utan att för den skull. trampa på andra. Du skadar ju inte hans dotter genom att göra det som är bra och riktigt för dig, eller hur? (Och får hon välja och är hennes vilja viktigast så är det ju bäst att du avlägsnar dig ur relationen) 

• Anonym (vuxet bonusbarn)

Det är väldigt svårt att bilda sig en uppfattning när man bara hör ena parten. Sonen kanske upplever att du inte tycker om honom? Var och en har sin uppfattning och sanning. Så trist det måste vara för hans pappa att det är så här? Han älskar naturligtvis sin son, sen spelar det ingen roll om man är vuxen eller inte. Om jag vore pappan så skulle jag lägga ner stor energi på att försöka lösa detta. Kan ni inte sätta er ner i lugn och ro och tala igenom vad ni alla har på hjärtat? Finns det några missförstånd nånstans? Så som det är nu mår nog ingen av er riktigt bra.

Vill du inte veta på vilket sätt sonen tycker att du förstört hans far?

• Anonym (Ta plats)

menade ju SONEN förstås...sorry!:)

• VIDE MI

Detmåste vara konstigt ändå att komma in med vuxna barn som man måste behandla som småbarn. Har faktiskt noll förståelse för hur sonen reagerar. Jag var 21 när min mor äntligen träffade sin kärlek. Visst fick jag mindre tid, men seriöst, vem bryr sig som vuxen, lite självdistans får man väl ha, det är väl underbart att få se sin förälder blomstra i kärleken.

• Anonym (Ta plats)

Lyssnar TS på något råd från andra? Eller är du bara intresserad av att köra ditt eget race och få medhåll?

• Anonym (Jemma)
    Anonym (Tess) skrev 2013-06-10 12:04:24 följande:

Men varför i hela friden är du svartsjuk på att dottern klänger på sin pappa?
  • äntligen44
    Anonym (Jemma) skrev 2013-06-11 15:03:02 följande:

Men varför i hela friden är du svartsjuk på att dottern klänger på sin pappa?
    Är det verkligen det TS säger? så tolkar inte jag det....
  • Anonym (Jemma)
    äntligen44 skrev 2013-06-11 15:08:14 följande:
    Är det verkligen det TS säger? så tolkar inte jag det....

Om du läser diskuterade jag inte med TS.
  • äntligen44
    Anonym (Jemma) skrev 2013-06-11 15:09:32 följande:

Om du läser diskuterade jag inte med TS.

Hopps här tolkar vi bibeln som djävulen...!!!:) Spelar ingen roll att det inte var TS som skrev. Jag har en annan tolkning av det avsnittet än du- Helt annorlunda. Tro det eller ej...;)
  • Anonym (Jemma)
    äntligen44 skrev 2013-06-11 15:13:42 följande:

Hopps här tolkar vi bibeln som djävulen...!!!:) Spelar ingen roll att det inte var TS som skrev. Jag har en annan tolkning av det avsnittet än du- Helt annorlunda. Tro det eller ej...;)

Varför diskuterar du i så fall vad TS skrivit?
Svar på tråden Min sambos vuxna son hatar mig