Hela resan förstörd - sambons barn ska med
Jag vet att det är hemskt att jag känner så, men tyvärr är det precis så jag känner just nu.
Jag och sambon hade planerat att resa bort en vecka i sommar. Hans barn (12 och 14 år) var också välkomna att följa med men de ville inte, vilket jag hemskt nog tyckte var väldigt skönt.
Jag har sett fram mot den här resan jätte mycket och har verkligen längtat efter att det ska bli dags att åka iväg. Men så idag ringer barnens mamma och berättar att hon ska iväg ungefär samtidigt som vi planerat och undrar om han kan ha barnen då. Sambon säger att det inte är några problem utan att ens fråga mig och helt plötsligt ska barnen med på resan och jag känner mig så besviken och har inte alls någon lust att resa iväg längre.
Jag vet att mina känslor inte är okej men jag klarar verkligen inte av hans 14-åring. 12-åringen har jag inga större problem med och honom tycker jag till och med om, men 14-åringen har jag som sagt riktigt svårt för.
För det första går det knappt att prata med honom. Frågar man honom något så svarar han väldigt kort och oftast bara "jag vet inte" på allting. Han frågar aldrig någonting tillbaka och tar inga som helst initiativ till att inleda ett samtal. Det känns som att han alltid är sur och han är ofta ganska otrevlig mot sin pappa. Han tycker aldrig att någonting är roligt och vill aldrig hitta på någonting. Tvingar sambon med honom ändå går han bara omkring och är sur och sprider dålig stämning. Dessutom är han väldigt otacksam och bortskämd.
Så antagligen kommer 14-åringen att gå runt och sura hela resan, och sambon kommer att lägga ner i princip all tid på att dalta med sina barn och försöka göra dem nöjda. Känns inte så jätte roligt.
Tanken har slagit mig att ställa in resan men känner att jag inte kan göra det. Så eftersom jag måste stå ut hela veckan så tänkte jag höra om någon har några idéer om hur man kan göra veckan uthärdlig trots en sur 14-åring.