• Fridafroufrou

Introducera en ny?

Jag har just träffat en ny man, eller ny och ny... Vi var tillsammans för 20 år sedan -ett tag på gymnasiet. Vi har i alla fall träffats igen efter att inte talats vid under hela denna tiden. Han har inga egna barn och jag har två; en på 3 och en på 10. Hur tänker ni andra kring att introducera en ny; vi har träffats i ungefär 1 och en halv månad och jag vill så gärna att han ska få en plats i deras liv. De har träffats och jag funderar på hur stor plats jag ska ge honom. När kan man börja tänka på att flytta ihop? Till saken hör att han är allergisk och jag har katt -han tycker att det kan vara en idé att omplacera den... Vad säger ni om situationen?

• Svar på tråden Introducera en ny?
  • mia maria

Ge det tid, säger jag!
    1½ månad är ingenting - skynda hellre långsamt!

Tänk inte på att flytta ihop, göra dig av med katten osv redan nu utan njut av nyförälskelsen o att lära känna denne nya man, o ta resten som det kommer.
    Introducera honom för barnen allt eftersom, det finns ju ingen anledning att stressa tycker jag, för då blir det oftast inget bra.
    Gör det som känns rätt, men utan att förhasta dig.
    Den dagen det känns rätt att flytta ihop så vet du förmodligen hur du ska göra med katten också.

Lycka till! 

Svar på tråden Introducera en ny?