Baby1112 skrev 2013-06-08 00:32:43 följande:
Babyjogger City Sekect. Klart bästa syskonvagnen alla kategorier. Sitsarna går att vända åt alla möjliga håll. Mina barn 1 och 2 år älskar tex att sitta mot varandra.
Den är lätt, smidig och inte mycket större än en enkelvagn. Snäppet längre i syskonläge.
Extra plus för att den smidigt blir enkelvagn och att det är en relativt stor varukorg under.
Har testat Emmaljunga, Mountain Buggy Duet och Phil and Teds.
Men city selecten är klart överlägsen.
Det är den som jag tittat ut. Dels är det en enkelvagn (dock som du säger, lite längre med dubbelsits, men inte bredare vilket är precis så som jag vill ha), dels möjligheterna att kunna ändra med sitsarna som man vill (allra första tiden kommer bäbisarna att ligga i samma liggdel), den var lätt att haka i och ur sitsarna och lätt på vikten (vilket är enormt viktigt för lilla mig som är ensam och bor utan hiss) och så var den lättkörd. Åtminstone i butiken.
Snökörning har det ju skrivits om att det inte fungerar så bra, men jag bor i norrland där vägarna plogas väldigt bra och snabbt, så förhoppningsvis kommer den delen inte vara något större problem.