• annaba

AKUT, AKUT, AKUT - någon i Stockholm med omnejd med Progynon/östrogen tillgodo?

För att fatta mig kort. ET i Riga igår eftermiddag. Kommer hem idag och går till apoteket för att ta ut mer Progynon då jag tog sista tabletterna med mig. Upptäcker att läkare i Sverige endast skrivit Progynon som ett engångsrecept.

Har tabletter så att det räcker ikväll + lördag men är i akut behov av tabletter för att täcka upp söndag, måndag och tisdag morgon då min lokala läkare är åter först tisdag morgon. Har ringt gynakut på DS som lovat att läkare skall kontakta mig, dock inte kunnat säga något om när. Har kontaktat AVA i Riga för att se om de eventuellt kan expresskicka östrogen via DHL eller liknande. Men vill säkra upp på fler fronter för att inte stå utan medicin.

Tar 8mg per dag så är i behov av 10 tabletter med 2mg/20 tabletter med 1mg om någon vänlig själ har till övers. Hämtar naturligtvis på plats så att du inte behöver göra något själv.

Inboxa eller svara i tråden om du har möjlighet att hjälpa ur en knivig situation. 

• Svar på tråden AKUT, AKUT, AKUT - någon i Stockholm med omnejd med Progynon/östrogen tillgodo?
  • annaba

Ser ut som om det håller på att klara upp sig. Blev uppringd av en läkare från Huddinge gynakut som skulle förnya receptet och är på väg till apotek för att hämta. Vill dock ha tabletterna i handen innan jag slappnar av helt. :)

• annaba

Allt löst. Har fått tabletterna jag behöver. Nu hem och vila ordentligt så de små fröna i magen får lite ro. Tackar hjärtligt för alla erbjudanden om assistans.

Svar på tråden AKUT, AKUT, AKUT - någon i Stockholm med omnejd med Progynon/östrogen tillgodo?