• annakarlsson

ok med bara linne när man har stor byst

Min dotter är 15, 16 till hösten, nu när det är så varmt vill hon bara kunna ha linne på sig. Efter som hon har ganska stor byst så ryker jag ser ser lite utmanande ut. Hon visar ju mer bröst eftersom dom e större. Vill inte att hon ska se ut som ett våp..
    hur skulle du gjort? Hon väljer andra kläder om jag ber henne.
    .
    .

• Svar på tråden ok med bara linne när man har stor byst
  • nagev

Men visst Alla som känner för det kan väl  vara utan BH Så här på sommaren har jag BH nästan bara när jag gympar och aldrig till line Har 75C

• nagev
    annakarlsson skrev 2013-06-10 08:27:46 följande:
    Många som skriver att det är ok att gå utan BH.
    Tycker ni verkligen en 15åring ska gå utan?

Absolut Alla kan väl va utan BH om dom vill.Men är brösten för stora och tunga så känns det så klart bättre med BH.Men majoriteten av 15 åringar  kan och bör för att minska risken för hängbröst inte använda BH
  • Mamacita

Det är sannerligen lättare med små bröst. Jag har a-b kupa så jag har aldrig haft problem med det. Kanske leta efter tunna, mjuka bh:ar? Min mamma har enorm byst och hon använder alltid väldigt tunna båg-BHar som ger jättebra stöd

• nagev

jag har 75B så heller inga problem Är oftast utan BH faktiskt

• nagev
    Sebastian72 skrev 2013-08-17 02:16:11 följande:
    Är din dotter snart 16 så ska du skita i det. Hon bestämmer själv.

Det gör hon naturligtvis Men Ts fråga är ju en annan.Dottern vill ju helst ha linne utan BH men väljer annat om Ts ber henne.Men det finns ju ingen grundad anledning att hon inte kan ha linne utan BH om hon nu vill det Och som framgått av länken tidigare så minskar ju risken för hängbröst om man är utan BH Så Ts bör ju uppmuntra så klart
  • sixten

Klart hon ska ha, grabbarna kommer inte kunna släppa blicken från henne. Populärast på skolan :)

• annakarlsson

Tack för alla sva

eftersom det snart är höst är det kanske inte likaaktuellt längre . Många som har missförstått att
    hon vill gå i bara linne utan bh under, utan linne +
    bh. Har man stora bröst gör det att man visar ganska mycke

http://niomanadersvantan.com/2011/06/11/resultatresultate/
    länkar till en tjej med stora tuttar och linne+bh nu har min dotter inte fullt så stora bröst.

• trolliz

Kan säga som så att jag har i hela mina tonår haft fyllig byst. Jag har haft problem med vissa linnen, men det är något jag själv stört mig på för jag inte trivs med att visa upp hela härligheten för alla, men om någon annan, speciellt min mamma, kom och la sig i det skulle jag bli upprörd.
     Visst har det hänt att min mamma faktiskt sagt till mig lite när det varit lite väl urringat. Men jag tycker det är jobbigt själv att inte kunna bara ta på sig ett linne utan att det ser ut som man försöker framhäva det man råkat få...
     Det är nog det värsta, att folk då säkerligen tror att man vill visa upp, fast jag är blyg och gärna inte gör det. Men linnen kan jag ha, finns T-shirtar med värre urringning kan jag lova. Att inte få gå runt i linnen skulle jag tycka kännas väldigt löjligt! Tack för mig :)
     Poängen var att det i slutändan är hennes egna val, hon kanske inte tänker på det själv (vilket jag inte alltid gör) så man får väl snällt påpeka ifall det ser allt för farligt ut.

Svar på tråden ok med bara linne när man har stor byst