• LängtanSåStor

Första veckorna man känner bebisen i magen?

Hej alla! Är i vecka 15 och börjar längta tills man börjar känna den lilla bebisen där inne. Eftersom detta är mitt första barn så vet jag ju inte vad jag har att vänta mig. MEN jag har denna veckan vart med om 3 helt skrämmande situationer som jag faktiskt undrar vad det är. Kan det vara bebisen? När jag suttit och ätit så har jag helt plötsligt känt att något helt och hållet vänt sig  i magen så att det bara har vart att flyga iväg till toan och kräks. Lägger jag handen på magen när det händer så känner jag hur det (klumpen) rör sig typ 360 grader. Väldigt obehaglig känsla men vill gära höra om ngn vart med om ngt liknande eller hur era första upplevelser har vart! Tack :)

• Svar på tråden Första veckorna man känner bebisen i magen?
  • MariaOchNiklas

När jag väntade dottern så kände jag som en sprattel eller som en fisk som spritter till i magen. Eller som att du får en nervryckning i typ någon sekund som ev upprepar sig. Då kände jag det runt v 17-18. Denna graviditet har jag redan kännt av det i v 12, men jag vet ju hur det ska kännas lite. Har ej varit med om det du kännt.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • tulip79

När jag väntade sonen fick jag vänta ända till vecka 22 innan jag kände honom röra sig där inne. Nu när jag gravid i vecka 15 och har redan känt (i 2 v) att det rör sig där inne. Känns som en sugande rörelse, men även att den roterar där inne.

Med sonen var det mera känslan av kolsyrebubblor i några dagar sedan riktiga sparkar... 

• Emeliexx

Jag är i vecka 20 och har moderkakan i framvägg (vilket kan dämpa rörelser). Det enda jag känner från bebisen är som kurrningar. Ungefär som när du är hungrig men det suger inte i magen samtidigt som när man är hungrig.
    Det bara kurrar liksom. Jag hoppas på mer rörelser snart :D  

Min gravidblogg: www.kimelie.blogg.se
  • Zayco

Kände först i vecka 16-17 Har dessutom moderkakan i framvägg, men har alltid känt jättestarka rörelser och sparkar. En riktigt pigg bebis haha. 

Svar på tråden Första veckorna man känner bebisen i magen?