tessum skrev 2013-06-12 18:11:27 följande:
Du ska självklart anmäla!
Om inte för de utsatta barnen så kan du väll göra det för sonen?
Han kommer INTE att hamna i fängelse/ungdomsvård eller liknande men han får hjälp.
Säg att han är en pedofil, den dagen han åker dit för att ha våldtagit och förstört en 5-åring, kommer du då att kunna leva med det på ditt samvete?
Om han "bara" var nyfiken så får han hjälp att prata om sina känslor kring det hela.
Du kan inte hjälpa honom på annat sätt än att se till att de som kan sådant hjälper honom.
Ett extra + om du anmäler är att barnen i videon kanske identifieras och kan få hjälp från det h-vete de lever i och de som utsatte dem åker dit.
Att titta på det är precis lika illa som att utföra handlingen.
Att inte anmäla den som tittar på det är också ett övergrepp. Så just nu begår våldtäktsmannen, din son och du övergrepp mot de stackars barnen. När två av er låter dem vara kan bara du bestämma.
Jag vet att jag kanske låter överdrivet hård, men jag tror att du behöver en väckarklocka och en liten knuff i rätt riktning. Det är aldrig lätt när den "onda" är en del av de käraste man har.
Lycka till!

Jag trodde ju aldrig att jag skulle hamna i sitsen att vara mamma åt det "onda". Har ju alltid tyckt att mammor som vill skydda sina söner när de gjort något dum är idioter, men nu jag själv är där så fattar jag ju känslan.
Självklart är jag jätterädd för att han ska skada någon. Han har aldrig varit våldsam av sig men jag trodde ju aldrig heller att han skulle kunna vara intresserad av sånt här.
De senaste nätterna har jag legat vaken och inte kunnat sova för jag har bara tänkt på om han gjort något mot sin kusin. Hon har varit här en hel del under våren och tankarna bara flyger omkring, har det hänt något de få gånger de varit ensamma, tittade han "fel" på henne den där gången.