• VimaP

Vart ska jag ansöka om pengar till mitt lyxbröllop?

Det är såhär att jag ska gifta mig och jag drömmer om en lyxbröllop med pompa och ståt, första klass mat, dyra champagner och en gudomligt vacker klänning med matchande ring. Men jag har inte pengarna till det så vart ansöker jag?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vart ska jag ansöka om pengar till mitt lyxbröllop?
  • Flash Gordon
    Hamingja skrev 2013-06-11 17:38:38 följande:
    Ja, det var ju det jag skrev, att för TURISMEN kan de ha betydelse. Men det blir dumt när folk påstår att de hjälper upp vår exportindustri, bara för att handelsdelegationerna har med sig en prins eller prinsessa med NOLL kunskaper om teknik i sitt entourage...

De som räknat på saken är av uppfattningen att det rör sig om +300 miljoner om året.
  • MaryArden

Jag postade det här tidigare i tråden, lägger in det igen: 
    http://www.gp.se/ekonomi/1.335838-kungahuset-oppnar-dorrar-for-foretagen

För den som inte vill följa länken har jag klippt in lite citat. 

Scania:

"Närvaro av kungahuset bidrar bland annat till att öka intresset för aktiviteten, skapar kontakter och kan öppna dörrar."

Stora Enso:

"Kungahuset betyder dörröppnare och nätverksmöjligheter."

ABB Sverige:

"Näringslivet får tillfälle att träffa potentiella kunder och samarbetspartners i de olika arrangemang som följer ett statsbesök. I många länder har detta stor betydelse för framtida affärsmöjligheter."

AstraZeneca

För svenskt näringsliv har kungshusets engagemang och aktiviteter haft stor betydelse som dörröppnare och relationsbyggare.

Ingen säger att  kungahuset själva argumenterar för produkterna, utan det de samstämmigt säger är att närvaron av kungahuset har betydelse för att möjliggöra affärerna. Kungahuset kan vara med och öppna dörren, sen får företaget sköta det därifrån. 

• Hamingja
    MaryArden skrev 2013-06-11 19:17:26 följande:
    www.gp.se/ekonomi/1.335838-kungahuset-oppnar-...

Scania:

"Närvaro av kungahuset bidrar bland annat till att öka intresset för aktiviteten, skapar kontakter och kan öppna dörrar."

Stora Enso:

ABB Sverige:

"Näringslivet får tillfälle att träffa potentiella kunder och samarbetspartners i de olika arrangemang som följer ett statsbesök. I många länder har detta stor betydelse för framtida affärsmöjligheter."

AstraZeneca

För svenskt näringsliv har kungshusets engagemang och aktiviteter haft stor betydelse som dörröppnare och relationsbyggare.

Ingen säger att  kungahuset själva argumenterar för produkterna, utan det de samstämmigt säger är att närvaron av kungahuset har betydelse för att möjliggöra affärerna. Kungahuset kan vara med och öppna dörren, sen får företaget sköta det därifrån. 

Okej då! Hoppas att det är så. Ingen kan vara gladare än jag, om det går bra för vårt gamla Sverige..!
  • Tom Araya
    Hamingja skrev 2013-06-11 18:50:15 följande:

...hon är ju dyslektiker hon också... Märkligt förresten, att det arvet kan vara så oerhört starkt. Trots alla normala människor som gifts in i släkten.
    Tja...även dyslektiker kan nå framgång....
    De har bättre stöd och möjligheter idag än för 30-40 år sedan.
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Örontrumpet
    MaryArden skrev 2013-06-11 19:17:26 följande:
    www.gp.se/ekonomi/1.335838-kungahuset-oppnar-...

Scania:

Stora Enso:

ABB Sverige:

AstraZeneca

Eftersom hans engagemang i princip bara rör näringslivet är det de som ska stå för hans kostnader.
    Angående Jokern så är hon vare sig drottning över Brasilien eller Usa vilket hon tror eftersom det är där hon främst är engagerad. Eller möjligen handikappade och senila som inte kan protestera när de blir klappade på huvudet. Men vanligt engagemang i det som representerar folket finns det inte en tillstymmelse till. Det är ytterligare en anledning varför vi inte ska stå för deras förgyllda lekhage.
  • Sofiii
    Hamingja skrev 2013-06-11 17:38:38 följande:
    Ja, det var ju det jag skrev, att för TURISMEN kan de ha betydelse. Men det blir dumt när folk påstår att de hjälper upp vår exportindustri, bara för att handelsdelegationerna har med sig en prins eller prinsessa med NOLL kunskaper om teknik i sitt entourage...

Jag blir så fruktansvärt förvånad, ledsen, förbannad när jag ser hur du skriver och är för monarkin. Hur kan du tycka det är bra att vissa föds "finare"? Hur långt har vi egentligen kommit i vår utveckling? Du är lärare - borde du inte ha moral? Det handlar inte om pengar, jag märker inte ens av miljonerna dom får men hur kan du tycka det är moraliskt rätt? Jag börjar verkligen tro att intelligens spelar en viktig roll på hur man ser på monarkin. Satt och grät framför Kronprinsessan bröllop, varför? Helt ärligt, varför? Herregud.
  • Sofiii
    Sofiii skrev 2013-06-11 20:17:40 följande:
    Jag blir så fruktansvärt förvånad, ledsen, förbannad när jag ser hur du skriver och är för monarkin. Hur kan du tycka det är bra att vissa föds "finare"? Hur långt har vi egentligen kommit i vår utveckling? Du är lärare - borde du inte ha moral? Det handlar inte om pengar, jag märker inte ens av miljonerna dom får men hur kan du tycka det är moraliskt rätt? Jag börjar verkligen tro att intelligens spelar en viktig roll på hur man ser på monarkin. Satt och grät framför Kronprinsessan bröllop, varför? Helt ärligt, varför? Herregud.

Inlägget skulle inte vara till dig.
  • MaryArden
    Örontrumpet skrev 2013-06-11 19:49:36 följande:
    Eftersom hans engagemang i princip bara rör näringslivet är det de som ska stå för hans kostnader.
    Angående Jokern så är hon vare sig drottning över Brasilien eller Usa vilket hon tror eftersom det är där hon främst är engagerad. Eller möjligen handikappade och senila som inte kan protestera när de blir klappade på huvudet. Men vanligt engagemang i det som representerar folket finns det inte en tillstymmelse till. Det är ytterligare en anledning varför vi inte ska stå för deras förgyllda lekhage.
    Var det inte du som tidigare i tråden skrev något om att folk inte höll en saklig nivå? 
  • Tom Araya

Du vet att du får starta en världsomfattande revolution om du ska komma ifrån det, inte bara avskaffa Sveriges monarki!?
    Jeff Hanneman (gitarrist i Slayer) *1964-01-31 D: 2013-05-02 R.I.P.
  • Örontrumpet

Visst är det så, det ser man inte minst i den här tråden.
  • Sofiii
    Örontrumpet skrev 2013-06-11 20:23:54 följande:
    Visst är det så, det ser man inte minst i den här tråden.

Verkligen.
  • MaryArden
    Örontrumpet skrev 2013-06-11 20:22:46 följande:
    Och om du gnäller över det så ska du titta på varför jag skrev det annars ska du hålla tyst. Du kan liksom inte vifta med sandspaden med ansiktet i behåll när det är så ensidigt.

Fö är jag saklig i det jag skriver.
  • arne55

Känner en som lånar privat

[quote=70153941][quote-nick]VimaP skrev 2013-06-09 17:58:50 följande:[/quote-nick]Det är såhär att jag ska gifta mig och jag drömmer om en lyxbröllop med pompa och ståt, första klass mat, dyra champagner och en gudomligt vacker klänning med matchande ring. Men jag har inte pengarna till det så vart ansöker jag?[ känner en som lånar privat

Svar på tråden Vart ska jag ansöka om pengar till mitt lyxbröllop?